Avatar billede netkravler Nybegynder
22. februar 2011 - 10:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

if then else statement i .net

Er helt grøn i ASP.NET. Har nogle af de gamler skavanker med fra classic ASP. sidder of forsøger med et if then else statement.

Er ved at overføre gamle kundeevalueringer over på en anden side. vil selvfølgelig ikke ha det står som om jeg selv har skrevet dem ind, men alligevl gøre opmærksom på det er flyttede værdier.

Strengen det drejer sig om er

<%#Server.HtmlEncode(GetCustomerInfo(Convert.ToInt32(Eval("CustomerId"))))%>

Hvis denne stregn er ="min egen emailadresse"

skal den skrive en ting, hvis den er forskellig fra noget andet.

gerne noget ala classic asp

<%if this="noget" then %>

smide noget ind hvis det passer

<% else %>

noget andet hvis det er vrøvl

<%end if%>

jeg har googlet lidt, men ikke lige fundet det jeg skal bruge. Er samtidigt ved at oversætte en dælens masse tekst.

Takker på forhånd
Avatar billede keysersoze Guru
22. februar 2011 - 10:59 #1
Når du er skiftet til .NET bør du også programmere .NET - ovenstående ligner stadig klassisk ASP. Det du skal kigge på er din codebehind-fil - det er her koden bør ligge og så skal du i markup benytte kontroller til at indsætte din variabel tekst ind i.

Læg fx en Literal ind på siden - og læg så noget kode a la dette i dine codebehind;

if (var = "test")
{
  IdPåDinLiteral.Text = "x";
}
else
{
  IdPåDinLiteral.Text = "y";
}
Avatar billede arne_v Ekspert
22. februar 2011 - 14:30 #2
<%#Server.HtmlEncode(LittleHack(GetCustomerInfo(Convert.ToInt32(Eval("CustomerId")))))%>

string LittleHack(string email)
{
    if(email == "me@somewhere.dk")
        return "I får ikke min email adresse";
    else
        return email;
}
Avatar billede hooh Nybegynder
17. marts 2011 - 15:10 #3
du kan også :

<%# email == "me@somewhere.dk" ? Server.HtmlEncode(GetCustomerInfo(Convert.ToInt32(Eval("CustomerId")))) : "skriv noget andet" %>
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2011 - 04:29 #4
netkravler?
Avatar billede netkravler Nybegynder
27. marts 2011 - 11:48 #5
Hej igen. Undskyld jeg ikke har responded. Jeg har haft så drøntravlt med kommende messer.

Faktisk så er det lidt pinligt, for jeg kæmpede så meget med at få det til at virke på det pågældende tidspunkt, men nu kan jeg oveni at jeg ikke kan få det til at virke, sgu ikke huske hvad det var jeg forsøgte på at lave.

Mit gamle site

http://www.mighty-sharp.com/

Skal erstattes med

http://105352.testdom.dk/default.aspx

Den er bygget op over Nopcommerce. Der mangler nogle funktioner , bla i mass mail delen, vil gerne kunne bestemme hvilke kundegrupper der skal modtage mails, og gerne dele emails op i klumper af 200, som skal sendes med et interval.

Plus mange andre ting.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2011 - 03:22 #6
Vi skal nok undlade at forstyrre saa travl en person med loesnings forslag en anden gang.