Avatar billede BLindevall Nybegynder
21. februar 2011 - 22:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

udskriv

Jeg er ved at lave et lønprogram, for at få en medarbejder´s løn udskrivet skal der udskrives to rapporter den første har jeg kaldt "Tillæg" og den anden "løn beregning", rapporterne bliver udført gennem to forespørgsler dvs. hvis jeg skal udskrive "tillæg" indtaster jeg personens løn nr. f.eks. "310800" og så viser den siden "tillæg", det samme skal jeg så gøre for at få siden "løn beregning".

kan det lade sig gøre at få begge sider vist ved at indtaste "310800" en gang ?
Avatar billede mugs Novice
21. februar 2011 - 22:15 #1
Til det skal du bruge et felti formularen der unikt identificerer posten. Hvis dette kriteriefelt er et alfanumerisk felt kan du bruge denne:

DoCmd.OpenReport "DIN RAPPORT", acViewPreview, , "[DIN TABEL]![DIT FORMULARFELT] = '" & Me!DIT FELT I TABELLEN & "'"

Hvis feltet er numerisk er det denne:

DoCmd.OpenReport "DIN RAPPORT", acViewPreview, , "[DIN TABEL]![DIT FORMULARFELT] = " & Me!DIT FELT I TABELLEN & ""
Avatar billede BLindevall Nybegynder
22. februar 2011 - 15:16 #2
Ja jo, det forstår jeg ikke meget af, fordi jeg forestiller mig at jeg trykker på en "knap" et sted (f.eks. i hoved menyen) og så poper der et forespørgsels op og spørger "hvilken et løn nr skal udskrives" så indtaster jeg 310800 og så var iden at den så skulle udskrive de 2 rapporter.

for med denne streng ud her har sendt mener du så at jeg skal oprette et felt i en tabel ?
Avatar billede mugs Novice
22. februar 2011 - 15:55 #3
Under feltet lønnummer i forespørgslen indtaster du:

[hvilken et løn nr skal udskrives]

Så får du en inputboks der beder dig indtaste lønnummer.
Avatar billede BLindevall Nybegynder
22. februar 2011 - 16:29 #4
jeps det er jeg med på, men efterfølgende skal den så udskrive tillæg til pågælende løn nr ved en ny forespørgsel, dvs. jeg skal jo køre 2 forespørgsler, med samme løn nr, f.eks. via en marko men jeg skal hen og taste løn nr ind 2 gange, det var jo det jeg ville undgå, men det kan vel ikke lade sig gøre ?
Avatar billede mugs Novice
22. februar 2011 - 16:36 #5
Hvis du har en formular med feltet lønnummer, kan du bruge min kode i #1 og blot indtaste 2 kodelinier der udskriver hver sin rapport.

Du kan også lave en underrapport, der indeholder tillæg i hovedrapporten.
Avatar billede BLindevall Nybegynder
24. februar 2011 - 17:59 #6
Ja nu har jeg forsøgt i nogle dage på at finde en løsning, og er kommet frem til at, jeg indsætter en knap med følgende kode:

Private Sub Kommandoknap29_Click()

DoCmd.OpenReport "Løn fil", acViewPreview, , "[Løn fil]![Felt6]= '" & Me!MA & ""

End Sub

Har jeg forstået det korekt at: den nu vil samenligne feltet  [Løn fil]![Felt6] med feltet i min formular som hedder MA

Er det sådanne det henger sammen ?
Avatar billede mugs Novice
24. februar 2011 - 18:05 #7
Yes!
Avatar billede mugs Novice
23. marts 2011 - 17:42 #8
Tak for point. Jeg går ud fra, at du fik det til at fungere.