Avatar billede brianjoe Nybegynder
18. februar 2011 - 03:27 Der er 11 kommentarer

Hente parametre til min database

Hej Eksperter

Jeg er i gang med et projekt hvor jeg skal hente nogle parametre ind fra en ekstern side, til min database.

Det drejer sig om nedenstående javascript kode, som ligger på den eksterne side og samtidig også på min side:

<script type="text/javascript">

var flashvars = {
'feedback_url':'http://ekstern-side.com/ side.php? id=645,12,634:972aLzw/video.flv',
'file': '1297994823:972aIosN9u2/video.flv',
'type':'flv',
};

</script>

Læg mærke til feedback_url og file. Disse parametres indhold (kun id'et) ændres hver dag på den eksterne side (måske pga. sikkerhedsmæssige årsager?)

Det vil altså sige at feedback_url i dag har et id der er 645,12,634:972aLzw og i morgen måske noget i stil med 455,15,633:972aOyw.

Hvordan i PHP kan jeg sørge for at mine urls i min database ændrer sig i takt med den eksterne side, så id'erne bliver ens? - Jeg vil på ingen måde sidde og kunne rette alle disse hver dag selv, da der er flere hundrede.

Hvad er løsningen?

Dbh.
Brian
Avatar billede acore Ekspert
18. februar 2011 - 14:44 #1
Lav en fil, der hedder ekstern-side.php:

<?php
$feedback_url = '645,12,634:972aLzw';
$file = '1297994823:972aIosN9u2/video.flv';
?>

Tilføj

include('ekstern-side.php');

i alle filer, der bruger disse data, og ret din kode til så du bruger disse variable i koden. Så skal du kun rette det et sted.
Avatar billede brianjoe Nybegynder
18. februar 2011 - 15:04 #2
Altså jeg skal ikke lave en ekstern side. Når jeg siger en ekstern side, så er det en side der ligger på nettet på et .com domæne.
Avatar billede brianjoe Nybegynder
18. februar 2011 - 15:06 #3
Det er ikke en side jeg har lavet, som jeg skal hente parameterne fra.
Avatar billede DonTorro Nybegynder
18. februar 2011 - 15:13 #4
er der et system i måden de vælger deres id på ?
Avatar billede brianjoe Nybegynder
18. februar 2011 - 15:16 #5
Det aner jeg ikke. Men altså, jeg skal i og for sig "bare" hente hele deres tekst der står inde i deres kildekode i en div, hvis det kunne lykkes på en måde.

Måske scrape siden?
Avatar billede brianjoe Nybegynder
18. februar 2011 - 15:17 #6
Eller ikke teksten, men html'en/url'en der står inde i den div.
Avatar billede DonTorro Nybegynder
18. februar 2011 - 15:23 #7
forstår godt dit problem, men kan desværre ikke løsningen..

Held og lykke =)
Avatar billede brianjoe Nybegynder
18. februar 2011 - 15:39 #8
Jo tak, den er heller ikke hel nem :)
Avatar billede acore Ekspert
19. februar 2011 - 00:30 #9
Kan du ikke bare hente siden og så finde det, du behøver i teksten med fx preg_match.

Uden at kende hele html-koden kan det være lidt svært at sige præcis hvordan.
Avatar billede brianjoe Nybegynder
19. februar 2011 - 00:47 #10
Hej acore

Jeg tror sgu det er lige præcis det du nævner! Kan du komme med et eksempel på hvordan det kan gøres?

Kan det være noget med noget file_get_contents? Og mixe sammen med regex? Eller hmm?
Avatar billede sostack Nybegynder
19. februar 2011 - 13:24 #11
Hvordan finder du parameteren manuelt?