Avatar billede doncarnage Nybegynder
15. februar 2011 - 17:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Linjeskift i textarea's

Goddag folkens,

Jeg er på udkig efter en måde, hvorpå jeg kan tilføje linjeskift i mine textarea's..

Jeg ved godt at man kan gøre det ved at lave det fra start af i HTML'en, men af forskellige årsager vil jeg gerne finde en anden metode til det ;) Kan det lade sig gøre, og i så fald hvordan?
Avatar billede mbm2016 Nybegynder
15. februar 2011 - 17:29 #1
Kan du ikke bare kalde denne metode med textarea's id:

<script>
function linjeskift(id)
{
    document.getElementById(id).innerHTML = '\n';
}
</script>
Avatar billede mbm2016 Nybegynder
15. februar 2011 - 17:31 #2
Det gik vidst lidt stærkt :/

Script til head delen af siden
<script>
function linjeskift(id)
{
    document.getElementById(id).innerHTML += '\n';
}
</script>

Html delen som kalder:
<textarea id="tekstboks"></textarea>
<br><input type="button" value="LinjeSkift" onclick="linjeskift('tekstboks')">
Avatar billede doncarnage Nybegynder
16. februar 2011 - 09:13 #3
Kan ikke rigtig se hvad din funktion gør :S Tror måske du har misforstået mig..

Altså, i stedet for at jeg har følgende fx:

<textarea id="blabla">
Der var en gang...
en lille gris

og den var sød
</textarea>

Så vil jeg gerne kunne lave ovenstående ved hjælp af tegn eller lignende i stedet, fx:

<textarea id="blabla">Der var en gang...<TEGN>en lille gris<TEGN><TEGN>og den var sød</textarea>

You follow me ;)?
Avatar billede doncarnage Nybegynder
17. marts 2011 - 10:34 #4
Ingen løsning? Ellers må jeg nok lukke tråden igen..
Avatar billede mbm2016 Nybegynder
11. juli 2012 - 20:27 #5
Det kan rent faktisk godt lade sig gøre :)

[div]
<!DOCTYPE html>

<html>
  <head>
    <title>TextArea Proof of concept</title>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8"/>
    <script type="text/javascript">
    window.onload=function()
    {
        var elms = document.getElementsByTagName("textarea");
        for(var i=0;i<elms.length;i++)
            elms[i].value = elms[i].value.replace(/<br>/gi,"\n");
    }
    </script>
  <body>
    <textarea id="blabla">Der var en gang...<br>en lille gris<br><br>og den var sød
Avatar billede mbm2016 Nybegynder
11. juli 2012 - 20:28 #6
<!DOCTYPE html>

<html>
  <head>
    <title>TextArea Proof of concept</title>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8"/>
    <script type="text/javascript">
    window.onload=function()
    {
        var elms = document.getElementsByTagName("textarea");
        for(var i=0;i<elms.length;i++)
            elms[i].value = elms[i].value.replace(/<br>/gi,"\n");
    }
    </script>
  <body>
    <textarea id="blabla">Der var en gang...<br>en lille gris<br><br>og den var sød</textarea>
  </body>
</html>
Avatar billede mbm2016 Nybegynder
11. juli 2012 - 20:29 #7