Avatar billede larsvik Nybegynder
07. februar 2011 - 20:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skal finde og installere en driver til en gammel Packard Bell

Jeg har fået til opgave at hjælpe en ven med at få lyd på hendes maskine. Problemet er at jeg sidder i nordsj og hun sidder i sydsjælland. Jeg har haft kontakt via netviewer og har fundet ud af at det er en Packard Bell Imedia MC 9005. Men jeg kan dælme ikke finde ud af hvilken lydchip der er i og hvor jeg evt finder driveren til den. Har været på PB's hjemmeside men kan ikke finde modellen.
Jeg har prøvet med div realtec ac97, intel og et par stykker jeg ikke lige husker navnet på.

Er der en venlig sjæl der kan og vil hjælpe?
Evt med at finde hele driver pakken, for fjolset der rensede den har smidt driver cd'en væk. :/

HJÆÆÆLP
Avatar billede milter Ekspert
07. februar 2011 - 20:40 #1
Hvilket styresystem, og er det det samme som computeren kom med?

Jeg går ud fra, at "fjolset der rensede den" betyder, styresystemet er slettet og genindlæst?
Avatar billede larsvik Nybegynder
07. februar 2011 - 20:51 #2
Jeps styresystem fjernet og genindlæst, men mangler de basale chipset drivere etc.
Måtte sågar ligge flash og java på for det havde han "glemt"

Men det er XP og jeg ved ikke om den er født med xp da jeg ikke kan finde den på deres oversigt over ældre systemer. Jeg ved derfor ikke hvor gammel den er.
Jeg læste en anden tråd og fandt et link til et program der hedder slimdrivers som jeg er ved at kører en test af på min egen maskine, så må jeg prøve at kører den hos hende senere.
Jeg fandt en side hvor jeg kunne få tilsendt en cd med driver pakken, men jeg skulle betale 5 pund for den og jeg var ikke helt sikker på det var den rigtige så ville ikke kaste de der 6-70 kr ud af vinduet hvis det var forkert.
Avatar billede Blueeyez Mester
07. februar 2011 - 21:04 #3
kan du få hende til og køre drivergenius og så skrive herinde HVILKE drivere der er/mangler installeret så skal jeg nok kigge på det ;)
Avatar billede milter Ekspert
07. februar 2011 - 21:06 #4
Prøv at downloade ASTRA32 Free fra linket herunder. Det burde kunne give dig oplysninger om bundkort og andre ting og på den måde hjælpe dig med at finde de rigtige drivere. Pas på ikke at fare vild under jagten på den gratis version af programmet og sig "NEJ TAK" til alt ekstra, de gerne vil tilbyde dig.

http://www.astra32.com/download.htm
Avatar billede haverslev Novice
07. februar 2011 - 21:22 #5
Til de ældre PB maskiner, der er driverne lagt op på en FTP server.
Der er indelt i årgange og f.eks XP.
Du skal heltsikkert starte med Chipsetdriveren og derefter de andre - men da de ligger hulter til bulter med div. modeller, så skal du nok vide lidt mere om hvad den er bestykket med eller prøve at finde ud af hvilket hardware der er i, via f.eks everest home eller Siw.

ftp://ftp.download.packardbell.com/DESKTOP/
Avatar billede bedt Nybegynder
07. februar 2011 - 21:23 #6
I enhedshåndteringen, højreklik på den enhed det drejer sig om, og vælg egenskaber --> klik på fanen detaljer --> i drop down menuen, vælg Hardware ID. Prøv at google de id's der er der.

Dette kan ofte give en indikation af hvad det er for noget hardware.
Avatar billede Blueeyez Mester
07. februar 2011 - 21:26 #7
Jeg takker da for li netop den information^^ Troed slet ik de lå nogen steder og kan sige at alle drivere derfra er ved og blive hentet snart:O:D
Avatar billede larsvik Nybegynder
07. februar 2011 - 21:36 #8
Tester de forskellige foreslag :)
ligenu står den på sen aftensmad ;)
Avatar billede larsvik Nybegynder
08. februar 2011 - 00:35 #9
Løsning fundet med slimdrivers - lækkert lille stykke værktøj

fungere det stadig sårn at man lægger et svar hvis man vil honeres eller har  de lavet om på det?
Længe siden jeg har været her efterhånden ;)
Avatar billede larsvik Nybegynder
22. februar 2011 - 10:28 #10
lukker og genopretter  senere :)
Kørt de forskellige driver scannere uden held :/