Avatar billede hagger Nybegynder
05. februar 2011 - 12:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Focus på input med tekst i IE

Hejsa

Jeg vil gerne på min hjemmeside sætte focus på et input, der allerede er tekst i. Men når focus er sat, når en bruger besøger siden, så i stedet for at man kan skrive videre på den tekst der står i input, så går den til starten af input. Dette er kun et problem jeg har med browseren Internet Explorer. Håber i kan hjælpe med en metode at gå til slutningen af input, når man sætter focus. Lige nu ser koden sådan ud, og den virker som den skal i Firefox:

<input type="text" id="write" value="starttekst" />
<script>
document.getElementById('write').focus();
</script>
Avatar billede hagger Nybegynder
05. februar 2011 - 12:38 #1
<input type="text" id="write" value="" />
<script>
document.onkeydown = keyboard;
function keyboard(e) {
document.getElementById('write').focus();
}
</script>

- Faktisk er det denne kode, jeg gerne vil have lavet lidt om på. Når man skriver på siden ligemeget hvor man har trykket, skal alt tekst samles i input. Men når man har skrevet noget, og klikker et sted hen og skriver igen, så starter den fra starten af tekstboksen igen i Internet Explorer. Og så kan jeg jo ikke bruge indholdet af input til noget.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
05. februar 2011 - 12:42 #2
prøv med noget delay :)
http://www.mkyong.com/javascript/focus-is-not-working-in-ie-solution/

men ellers prøv google "js focus ie" der kommer masser

btw: kig lige på http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/hagger
Avatar billede jokkejensen Novice
05. februar 2011 - 12:43 #3
<input type="text" id="write" value="" onFocus="this.select()" />
Avatar billede hagger Nybegynder
05. februar 2011 - 12:50 #4
Ingen af jeres forslag virker... De fjerner også tekst der allerede er i input, men det er meningen, at man bare skal skrive videre...
Avatar billede hagger Nybegynder
05. februar 2011 - 12:51 #5
Hvis i ikke har set det, så kig lige på indlæg #2, da det er det jeg faktisk vil have hjælp til...
Avatar billede hagger Nybegynder
05. februar 2011 - 12:52 #6
Argghh.. Hvis i ikke har set det, så kig lige på indlæg #1, da det er det jeg faktisk vil have hjælp til...
Avatar billede jokkejensen Novice
05. februar 2011 - 12:58 #7
document.getElementById('write').focus();
document.getElementById('write').value('starttekst');
Avatar billede hagger Nybegynder
05. februar 2011 - 13:04 #8
Jokkejensen, dit sidste forslag giver en javasciptfejl
Avatar billede hagger Nybegynder
05. februar 2011 - 13:16 #9
Det ser ud til at jeg fandt en løsning.. Satte bare

onfocus="this.value = this.value;"

på mit input
Avatar billede nissen2630 Novice
05. februar 2011 - 13:31 #10
Var det ikke en ide at se lidt på denne liste :http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/hagger

Det fremmer tit hastigheden for en løsning på det problem man står med.

Hvis du er i tvivl om hvordan man afslutter sine spørgsmål bør du læse : http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-2
Avatar billede hagger Nybegynder
05. februar 2011 - 18:06 #11
...