Avatar billede coool.dk Nybegynder
02. februar 2011 - 18:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

auto complete script ændring

Hej jeg har flg. javascript som gør at man i et felt kan færdiggøre f.eks. brugernavn, ved at trykke på Tab knappen.
Men dette virker selvfølgelig ikke i IE.. er der nogen der kan lave et workarround til det gerne i prototype.js

            <script>
              // takes a text field and an array of strings for autocompletion
              function autocomplete(input, data) {
                if (input.value.length == input.selectionStart && input.value.length == input.selectionEnd) {
                  var candidates = []
                  // filter data to find only strings that start with existing value
                  for (var i=0; i < data.length; i++) {
                    if (data[i].indexOf(input.value) == 0 && data[i].length > input.value.length)
                      candidates.push(data[i])
                  }

                  if (candidates.length > 0) {
                    // some candidates for autocompletion are found
                    if (candidates.length == 1) input.value = candidates[0]
                    else input.value = longestInCommon(candidates, input.value.length)
                    return true
                  }
                return false
              }

              // finds the longest common substring in the given data set.
              // takes an array of strings and a starting index
              function longestInCommon(candidates, index) {
                var i, ch, memo
                do {
                  memo = null
                  for (i=0; i < candidates.length; i++) {
                    ch = candidates[i].charAt(index)
                    if (!ch) break
                    if (!memo) memo = ch
                    else if (ch != memo) break
                  }
                } while (i == candidates.length && ++index)

                return candidates[0].slice(0, index)
              }

              function getData() {
                return document.getElementById('data').value.split("\n")
              }

              var input = document.getElementById('messagetext')

              // catch TAB keypresses in text input
              input.addEventListener('keydown', function(e) {
                if (e.keyCode == 9 && autocomplete(this, getData())) e.preventDefault()
              }, false)

              input.focus()
            </script>
Avatar billede coool.dk Nybegynder
02. juli 2011 - 10:17 #1
burde nok lukke
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2011 - 13:14 #2
Det er nok fordi iE er lidt sær omkring events..
- de overføres ikke som parameter, men skal pilles ud af window-objectet.
Og som om det ikke var nok, så bruger iE "which" i stedet for "keyCode"

Prøv at ændre:

input.addEventListener('keydown', function(e) {
  if (e.keyCode == 9 && autocomplete(this, getData())) e.preventDefault()
              }, false)

Til:

input.addEventListener('keydown', function(e) {
  e = e || window.event
  var key = e.keyCode || e.which

  if (e.key == 9 && autocomplete(this, getData())) e.preventDefault()
              }, false)

NB: Jeg siger ikke at ovenstående vil få det hele til at spille perfekt : )