Avatar billede hanloven Mester
01. februar 2011 - 12:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Form data med cdosys

Hej.

Jeg sidder og forsøger at få en form til at sende dens data til min mail adresse - Via cdosys. Jeg har en lokal IIS server kørende på min maskine.

Jeg går ud fra en tidligere lavet formular, som har sendt dataene via mailto.. - Så jeg vil gerne ha den modificeret, så den i stedet bruger cdosys.

Jeg har kigget flere steder på nettet og fundet forskellige kode, men jeg har lidt svært ved at koble det sammen, så det virker.

Håber nogen har mulighed for at hjælpe

//Kent.
Avatar billede hanloven Mester
01. februar 2011 - 12:32 #1
Bland andre, har jeg fundet denne:

<%

If request("submit") <> "" THEN
Set objEMail = Server.CreateObject("CDO.Message")
Set objConfig = Server.CreateObject("CDO.Configuration")
Set Confi = objConfig.Fields
Confi("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/sendusing") = 1
Confi("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpserverpickupdirectory") = "C:inetpubmailrootpickup"
Confi.Update
Set objEMail.Configuration = objConfig
objEMail.To = "your@emailaddress.com"
objEMail.From = Request("from")
objEMail.Subject = Request("subject")
objEMail.TextBody = Request("message")
objEMail.Send
Set objEMail = Nothing

Response.Write("Message Sent")
Else

%>

<form method="post" action="this.asp">
From Email: <INPUT type=text name="from"><br />
Subject: <INPUT type=text name="subject"><br />
Message: <TEXTAREA name="message" rows=10 cols=40></TEXTAREA><br />
<INPUT type="submit" value="Send" name="submit">
</form>

<%
End If
%>

Jeg har angivet min mail, men jeg modtager ikke en mail, når jeg har trykket "submit".

Planen er først og fremmest at få denne til at virke og så derefter tilføje den til min oprindelige form.
Avatar billede hanloven Mester
01. februar 2011 - 14:00 #2
Jeg har fundet det her:

http://www.webdesign.org/web-programming/asp/form-mail-via-cdosys.8460.html

Det skulle være lige til at gå til, men der er vist et eller andet jeg gør forkert..
Avatar billede hanloven Mester
01. februar 2011 - 14:28 #3
Nu har jeg angivet action i min html form, til at være "email_engine.asp" - Så må den sende data til den, som så skal behandle dem og sende dem på en mail. Så er det bare hvordan det asp script skal skrues sammen?
Avatar billede hanloven Mester
17. februar 2011 - 01:57 #4
Hmm.. Ikke den store respons.. Jeg lukker.
- Fandt ikke ud af det.