Avatar billede petey Nybegynder
29. juli 2001 - 00:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vise klokken

Jeg er igang med at lave et message-board. Når brugeren har indtastet en besked skal klokken vises for hvornår, at brugeren har indtastet beskeden i oversigten over beskeder. Jeg bruger jscript:
...
var tid = new Date();
var timer= tid.getHours();
osv.

Problemet er, at min asp-side ligger på en server i udlandet, så der er en tidsforskel. Er der nogen der ved hvordan denne fejl kan rettes ? Jeg ved godt at man bare selv kan sætte sig ned og omregne, men det må kunne gøres pænere. Jeg vil helst ikke bruge en metoder der aflæser brugerens ur, for hvad nu hvis brugerens ur går forkert.
Avatar billede n_riber Nybegynder
29. juli 2001 - 00:37 #1
jeg ved intet om ASP programmering, men i access er det muligt at trække / lægge tid til f.eks time(), jeg vil tro at det er muligt i dit tilfælde også, at trække/ lægge tidsforskellen til fra.

\\niels
Avatar billede otis Nybegynder
29. juli 2001 - 00:43 #2
kan man ikke bare vælge \"timer\" i et array og sige +tidsforskel ?

Det kan man i php :P
Avatar billede roenving Novice
29. juli 2001 - 00:47 #3
Jamen, een af metoderne på et Date-object er .toGMTString -- på den måde får du et fast holdepunkt, som du sagtens kan korrigere.

Hvis dit problem er, at du stort set kun har danske besøgende, men registrerer tingene serverside i udlandet, tror jeg at det er det nemmeste at regulere tiden ved submit.

Men det eleganteste vil vel være at have nogle skjulte felter på den aktuelle form, hvor du ved submit opfanger den aktuelle tid for brugerens maskine (og tidszone) og så bruger de oplysninger til at regulere med, når du modtager det på serveren (-- så kan du nemlig helt smertefrit sætte brugerens egen tidszone ind !~] ).

Ved regulering af tid (tillæg og fratræk) vil jeg iøvrigt anbefale .getMilliSeconds/.setMilliSeconds, så slipper du for at have bøvl med dato-, måneds- og årsskifter.

;~}
jes
Avatar billede mikkel.m.lund Nybegynder
29. juli 2001 - 11:12 #4
JER ER SELV FULDSTÆNDIG NY I ASP ( LÆSER MIN FØRSTE BOG I DENNE WEEKEND). MEN JEG FALDT DA OVER EN FUNKTION (?) DER LIGGER TID TIL DET AKTUELLE KLOKKESLÆT.
DateAdd(\"h\", (tiden der skal lægges til), Time)
jeg aner ikke hvad h er men håber du kan bruge det til noget.
flot hjemme side BTW
Avatar billede petey Nybegynder
30. juli 2001 - 20:01 #5
Tak for hjælpen alle sammen!