Avatar billede krischjo Nybegynder
30. januar 2011 - 00:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nyhedsarkiv - links til nyheder

Hej, er igang med et nyhedsarkiv hvor man kan trykke sig ind på nogle nyheder og så er meningen at den f.eks. skal gå ind på localhost/1/?id=archive?newsid=3 - eller det er mit gæt for kan ikke få det til at virke.

Det skal lige siges at jeg i forvejen bruger $_GET til at styre mine links på selve siden:

  <?php
$sted = "id";
  //Standard sider

      if(!isset($_GET["$sted"])){
        include "nnews.php"; }

    elseif($_GET["$sted"] == ""){
        include "news.php"; }

    elseif($_GET["$sted"] == "archive"){
        include "newsarchive.php"; }
?>

----

Her er så, så langt jeg er kommet med arkivet:

<h1>Newsarchive</h1>
<?php
$foresp = mysql_query("SELECT id, dato, time, overskrift, tekst FROM nyheder ORDER BY dato DESC");
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){
echo "[<a href=?" . $sted . "=archive?newsid=" . $data["id"] . ">" . $data["overskrift"] . "</a>] " . $data["dato"] ." - " . $data["time"] . "<br>";
}
?>

<?php
if(isset($_GET["newsid"]) && $_GET["newsid" == $data["id"]){

echo "<h3>" . $data["overskrift"] . "</h3>";
echo "" . $data["tekst"] . "<br>";
echo "<div class=timedate>" . $data["dato"] . " - " . $data["time"] . "</div><br><br>";

}
?>

Mvh
Kristoffer - håber i kan hjælpe
Avatar billede webweaver Praktikant
30. januar 2011 - 01:33 #1
Jeg er nu ikke helt sikker på hvad ud ønsker, eller hvad dit problem er. Men du har ? 2 gange i din url. Hvis du vil tilføje variabler til en url, bruger ? ved den første og & ved de følgende...

Altså,

echo "[<a href=?" . $sted . "=archive&newsid=" . $data["id"] . ">" . $data["overskrift"] . "</a>] " . $data["dato"] ." - " . $data["time"] . "<br>";

Du skal desuden have en url, så dit link sender dig et sted hen? p.t. har du kun et par variabler og intet andet ...
Avatar billede krischjo Nybegynder
30. januar 2011 - 01:44 #2
Jeg er ikke så dygtig, så jeg ved ikke helt præcis hvad du mener med det. Men nu er jeg kommet frem til:

<h1>Newsarchive</h1>
<?php
$foresp = mysql_query("SELECT id, dato, time, overskrift, tekst FROM nyheder ORDER BY dato DESC");
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){
echo "[<a href=?" . $sted . "=archive&newsid=" . $data["id"] . ">" . $data["overskrift"] . "</a>] " . $data["dato"] ." - " . $data["time"] . "<br>";
}
?>

<?php

      if(!isset($_GET["newsid"])){
        }
    elseif($_GET["newsid"] == $data["id"]){
        echo "<h3>" . $data["overskrift"] . "</h3>";
echo "" . $data["tekst"] . "<br>";
echo "<div class=timedate>" . $data["dato"] . " - " . $data["time"] . "</div><br><br>"; }

?>

Men det virker stadigvæk ikke - ved du hvad jeg skal gøre? Og tryk det lige som et svar så jeg har nogen at give point til i stedet for mig selv :<
Avatar billede webweaver Praktikant
30. januar 2011 - 02:31 #3
Så bliver du nødt til at fortælle mig, hvad det er som der ikke virker, før jeg kan svare dig på det?

Men det kunne sagtens være fordi at du ikke har en url og fordi at du mangler nogle gåseøjne. Desuden har du en parantes, som ikke skal være der.

Jeg har rettet lidt på din a-sætning her,

echo "<a href='www.adresseHer.dk/minFil.php?" . $sted . "=archive&newsid=" . $data[id] . "'>" . $data["overskrift"] . "</a>" . $data["dato"] ." - " . $data["time"] . "<br>";
Avatar billede krischjo Nybegynder
30. januar 2011 - 04:28 #4
Altså er ret sikker på det ikke har noget med min url at gøre, for sådan er alle mine andre links og de virker fint. Det virker bare som om den ikke kan viderebringe de informationer  ud af while-loopet. Den siger bare at $data er undefined. Det er problemet, og forklaringen på url'sne :P
Avatar billede krischjo Nybegynder
30. januar 2011 - 04:40 #5
Fik selv løst det. :D
Avatar billede webweaver Praktikant
30. januar 2011 - 12:03 #6
Hvad var fejlen? :)
Avatar billede krischjo Nybegynder
31. januar 2011 - 17:35 #7
Jeg skulle have det hele i mit loop. Mit eneste problem er bare, at man stadig kan se linkene til de andre nyheder, imens man ser den man har trykket på. Ville gerne ha det var en hel ny side.