Avatar billede mcholst Nybegynder
27. januar 2011 - 17:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Filtrering i tabeller

Hej, håber der er en der kan hjælpe

Jeg har to tabeller i et regneark (ikke een projektmappe). I begge tabeller er der en masse kundenumre.

Skal jeg klikke på dropdown-boksen. Finde frem til det rigtige kundenummer og dermed filtrere efter det og så gøre det igen i den anden tabel.

Det jeg ønsker var hvis jeg kunne skrive kundenummeret i et felt, og det i stedet fungerede som filtreringsparameteret

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede duxz Nybegynder
27. januar 2011 - 23:06 #1
Hej,

Prøv nedenstående, hvor du skal skifte tabelnavnet ud med det navn din tabel har. Du skal også skifte Field nummeret ud med det nummer kolonne i tabellen der skal filtreres på, og sidst så skal criteria1 range skiftes ud til det felt du nu engang vil skrive værdien der skal filtreres efter.

Du kan jo lave noget med en dropdown og noget lopslag, således at makroen kan køres hver gang der vælges en ny værdi. Der er massere af muligheder.

Det skal lige siges at jeg bare har optaget makroen, og at jeg ikke er nogen VBA haj på nogen måde, så det kan sikkert sagtens laves mere elegant.....men det virker her hos mig

Sub Makro1()
'
' Makro1 Makro
'

    ActiveSheet.ListObjects("Tabel1").Range.AutoFilter Field:=1, Criteria1:=Range("F1").Value

End Sub

Mvh

Martin
Avatar billede mcholst Nybegynder
28. januar 2011 - 00:55 #2
Hej Martin

Det ser ud til at du har fanget lige netop den pointe jeg er ude efter.

Jeg er heller ingen VBA haj (det vil sige jeg har sneget mig uden om alt for længe), men det er da en begyndelse
Avatar billede duxz Nybegynder
07. februar 2011 - 21:24 #3
Cool! Takker :)