Avatar billede bodyguard Nybegynder
26. januar 2011 - 20:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MS Word - Skabelon promt for titel og Emne

Hej Eksperter,

MS Word er ikke min stærkeste side så kunne godt bruge lidt hjælp...

Jeg har lavet en Word Skabelon, hvor der i "sidefoden" er et par auto feldter som hhv. viser titel, emne og filens navn.

Problemet er jo så bare at ikke alle brugere husker at gå ind i (Forbered -> Egenskaber) og så lige udfylde dette... Så mit spørgsmål er om man kan lave sådan at word promter brugeren for at udfylde det og så "opdatere feldterne" så de ikke er blanke?
Avatar billede falster Ekspert
26. januar 2011 - 21:17 #1
Lidt afhængig af Word-versionen tror jeg at det kan gøres automatisk.

Kig på de blå link her under "What do you want to do?"

http://office.microsoft.com/en-us/word-help/insert-headers-and-footers-HP001226486.aspx
Avatar billede bodyguard Nybegynder
26. januar 2011 - 21:19 #2
Synes ikke helt det var det jeg søgte...

Jeg vil gerne have en lidt mere aktiv prompt hvor man bliver bedt om at indtaste et par feldter.
Avatar billede supertekst Ekspert
26. januar 2011 - 22:53 #3
Evt. via en Userform, der automatisk åbnes når skabelonen anvendes.
Avatar billede bodyguard Nybegynder
26. januar 2011 - 22:57 #4
Løsningen blev macro:
Sub UpdateBookmark(BookmarkToUpdate As String, TextToUse As String)
    Dim BMRange As Range
    Set BMRange = ActiveDocument.Bookmarks(BookmarkToUpdate).Range
    BMRange.Text = TextToUse
    ActiveDocument.Bookmarks.Add BookmarkToUpdate, BMRange
End Sub

Sub Titel()
Dim initials As String
    initials = InputBox("Indtast dokument Titel")
    If Len(initials) = 0 Then Exit Sub ' user canceled
    UpdateBookmark "TxtTitel", initials
End Sub

Sub Kunde()
Dim initials As String
    initials = InputBox("Indtast kunde navn")
    If Len(initials) = 0 Then Exit Sub ' user canceled
    UpdateBookmark "TxtKunde", initials
End Sub