Avatar billede big_ossi Nybegynder
25. januar 2011 - 20:57 Der er 2 kommentarer

email til sql

Hej Exp

Jeg har et problem med at få emails over i database.

Det skal bruges til noget email til sms.

PRoblemet er at det kode jeg har går gennem modtagerlisten og er der 3 modtager så skriver den første modtager ved hver insert i databasen.

Der kommer de 3 mails ind i databasen men kun med første modtager.

Skal have den til at tage modtager listen og giver hver insert i db den rette modtager.

Er det noget nogen kan hjælpe med ?

koden er her:

<?
include("./PHPmail2system.conf.php");
include("./PHPmail2system.functions.lib.php");

$ServerName = "{". $Mail_ServerName_conf ."/". $Mail_ServerAccessProtocol_conf .":". $Mail_ServerAccessPort_conf ."}INBOX";
$UserName = $Mail_UserName_conf;
$PassWord = $Mail_PassWord_conf;

/*
    OPENING MAILBOX
*/
$mbox = imap_open($ServerName, $UserName,$PassWord) or die("Could not open imap Mailbox - try again later!");

if ($hdr = imap_check($mbox)) {
//    echo "Num Messages " . $hdr->Nmsgs ."\n\n<br><br>";
    $msgCount = $hdr->Nmsgs;
} else {
        echo "failed";
}
$MN=$msgCount;
$overview=imap_fetch_overview($mbox,"1:$MN",0);
$size=sizeof($overview);
/*
    START LOOPING THROUGH ALL THE MESSAGES
*/

for($ss=$size-1;$ss>=0;$ss--){
/*
    GET HEADER DATA
*/
        $val=$overview[$ss];
        $msgno=$val->msgno;
        $from=$val->from;
        $dato=$val->date;
        $subj=$val->subject;
        $toadr=$val->to;
$hdrinfo = imap_headerinfo($mbox,$msgno,1024,"localhost");
$toadr = $hdrinfo->to[0]->mailbox ."@". $hdrinfo->to[0]->host;
        /*
            TRANSFORM NON ANSI CHARACTERS IN SUBJECT AND SENDER_INFO ($from)
        */
        $from = ereg_replace("\"","",$from);
        $subj = transformstr(imap_utf8($subj));
        $from = transformstr(imap_utf8($from));

        /*
            FORMAT DATE DISPLAY INTO DANISH FORMAT (e.g. dd mm yyyy hh:mm:ss)
        */
        list($dayName,$day,$month,$year,$time,$timezone) = split(" ",$dato);
        $dato = $year ."-". getMonthInt($month) ."-". $day ." ". $time;
        $dateFolder = $year ."-". getMonthInt($month) ."-". $day;
        /*
            SPLIT SENDER_INFO ($from) INTO "NAME <EMAIL>" FORMAT
        */
        list($fromName,$fromemailadresse) = split(" <",$from);
        $fromemailadresse = ereg_replace(">","",$fromemailadresse);

        /* ATTACHMENT HANDLING */
        $struct = imap_fetchstructure($mbox,$msgno);
        $contentParts = count($struct->parts);

            if ($contentParts >= 2) {
            $filecounter = 0;
                    for ($i=2;$i<=$contentParts;$i++) {
                        $att[$i-2] = imap_bodystruct($mbox,$msgno,$i);
                    }
                    for ($k=0;$k<sizeof($att);$k++) {
                        if ($att[$k]->parameters[0]->value == "us-ascii" || $att[$k]->parameters[0]->value == "US-ASCII") {
                            if ($att[$k]->parameters[1]->value != "") {
                                $strFileName = $att[$k]->parameters[0]->value;
                                $fileSize = $att[$k]->bytes;
                                $strFileType = strrev(substr(strrev($strFileName),0,4));
                                $fileContent = imap_fetchbody($mbox,$msgno,$k+2);
                                /*
                                    CALL FUNCTION TO STORE THE FILE
                                */
                                $fileNameToStore = storeFile($strFileType,$strFileName,$fileContent,$fileSize,$dateFolder,$storagePolicy_conf,$placeOnFS_conf);
                                /*
                                    STORE THE FILENAME IN ARRAY
                                */
                                $fileNameArray[$filecounter] = $fileNameToStore;
                            }
                        } elseif ($att[$k]->parameters[0]->value != "iso-8859-1" && $att[$k]->parameters[0]->value != "ISO-8859-1") {
                                $strFileName = $att[$k]->parameters[0]->value;
                                $fileSize = $att[$k]->bytes;
                                $strFileType = strrev(substr(strrev($strFileName),0,4));
                                $fileContent = imap_fetchbody($mbox,$msgno,$k+2);
                                /*
                                    CALL FUNCTION TO STORE THE FILE
                                */
                                $fileNameToStore = storeFile($strFileType,$strFileName,$fileContent,$fileSize,$dateFolder,$storagePolicy_conf,$placeOnFS_conf);

                                /*
                                    STORE THE FILENAME IN ARRAY
                                */
                                $fileNameArray[$filecounter] = $fileNameToStore;
                        }
                        $filecounter++;
                    }

        /* END OF ATTACHMENT HANDLING */

        /*
            GET THE MESSAGE BODY
        */
        // get plain text
        $dataTxt = get_part($mbox, $msgno, "TEXT/PLAIN");
        // get HTML text
        $dataHtml = get_part($mbox, $msgno, "TEXT/HTML");

        if ($dataHtml != "") {
            // $msgBody = transformHTML($dataHtml);
            $msgBody = $dataHtml;
        } else {
            $msgBody = ereg_replace("\n","<br>",$dataTxt);
            $msgBody = preg_replace("/([^\w\/])(www\.[a-z0-9\-]+\.[a-z0-9\-]+)/i","$1http://$2", $msgBody); //make sure there is an http:// on all URLs
            $msgBody = preg_replace("/([\w]+:\/\/[\w-?&;#~=\.\/\@]+[\w\/])/i","<A TARGET=\"_blank\" HREF=\"$1\">$1</A>", $msgBody); //make all URLs links
            $msgBody = preg_replace("/([\w-?&;#~=\.\/]+\@(\[?)[a-zA-Z0-9\-\.]+\.([a-zA-Z]{2,3}|[0-9]{1,3})(\]?))/i","<A HREF=\"mailto:$1\">$1</A>",$msgBody);
        }

        if (saveTheMail($fromemailadresse,$fromName,$toadr,$subj,$from,$dato,$fileNameArray,$msgBody,$MySQL_ServerName_conf,$MySQL_UserName_conf,$MySQL_PassWord_conf,$MySQL_DataBase_conf,$MySQL_Normalized_conf)) {
            imap_delete($mbox,$msgno);
            imap_expunge($mbox);
        } else {
            if ($errorReporting_conf == 1 && strlen($errorReportingEmail_conf) > 5) {
                mail($errorReportingEmail,"Error - storing mail","The Email from\n$fromName $fromemailadresse\nCould not be stored in MySQL\n\nThe mail is still in the mailbox on the server.");
            }
        unset($fileNameArray);
        unset($mail_attachmentsArray);
        unset($att);
}
/*
    CLOSE THE MAILBOX
*/
imap_close($mbox);

?>
Avatar billede big_ossi Nybegynder
25. januar 2011 - 21:21 #1
Det må være her det skal rettes.

for($ss=$size-1;$ss>=0;$ss--){
/*
    GET HEADER DATA
*/
        $val=$overview[$ss];
        $msgno=$val->msgno;
        $from=$val->from;
        $dato=$val->date;
        $subj=$val->subject;
        $toadr=$val->to;
$hdrinfo = imap_headerinfo($mbox,$msgno,1024,"localhost");
$toadr = $hdrinfo->to[0]->mailbox ."@". $hdrinfo->to[0]->host;

hvor toadr = to[0]. Det skal vel være to[??] og hvor ?? er nummeret på den gennemgang den er i gang med.
Avatar billede tjens Nybegynder
09. september 2011 - 23:24 #2
Kan det være fordi array $overview eventuelt indeholder forældede msgno værdier i forhold til mailserveren, efter der er udført imap_delete($mbox,$msgno) som afslutning på første mail ?