Avatar billede pepsiman Juniormester
18. januar 2011 - 16:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvordan næste side som tak for tilmeld,når jeg opfyldte forumlar i formular.aspx?

Hej alle.

Jeg har skrevet koden i code-behinde i button,der indholder med databasen til ms sql i forumlar.aspx. når jeg har opfyldte formular og klik på knap. det vil sendes videre til næste side som tak.aspx - tak for din tilmeldningmen.

code-behinde i button:

protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        SqlConnection connection = new SqlConnection("Data Source=server name;Initial Catalog=databasename;Persist Security Info=True;User ID=usename;Password=password ");
        String navn = TextBox1.Text;
        String sqlquery = ("INSERT INTO [testnavn] (navn) VALUES ('" + TextBox1.Text + "')");
        SqlCommand command = new SqlCommand(sqlquery, connection);
        connection.Open();
        command.ExecuteNonQuery();
        connection.Close()

    }

Jeg kan ikke bruge Postbackurl="tak.aspx". Hvordan kan jeg sende forumlar videre til næste side?

Jeg håber at I forstår mig.

forhånden tak
Avatar billede keysersoze Guru
18. januar 2011 - 17:00 #1
Response.Redirect

Men du behøver ikke nødvendigvis at sende brugeren videre til en ny side - du kunne også lave 2 Panels, en med dit nuværende indhold og en med en tak-besked og så kan du skifte visibility på dem.
Avatar billede pepsiman Juniormester
19. januar 2011 - 05:51 #2
jeg forstår ikke med Response.Redirect.

Jeg har erfaring med php og er vante til at bruge PHP-script database,hvor det forbindelse med SQL:

<?php
$host="localhost"; // Host name
$username=""; // Mysql username
$password=""; // Mysql password
$db_name="test"; // Database name
$tbl_name="forum_question"; // Table name

// Connect to server and select databse.
mysql_connect("$host", "$username", "$password")or die("cannot connect");
mysql_select_db("$db_name")or die("cannot select DB");

$sql="SELECT * FROM $tbl_name ORDER BY id DESC";
// OREDER BY id DESC is order result by descending
$result=mysql_query($sql);
?>

Jeg ønsker sådan ligesom med php-script. Hvordan ser asp-script ud,hvis jeg kan få data fra MS SQL.

Det er nemt for mig at styre det for jeg ved hvordan man gør med indsæt,vælg og slette (Insert,select og delete) altså i PHP.

Jeg kan lave table med indhold af fx <%=[Navn]%> på samme måde med PHP-koden.

fx
<table>
<tr>
<td>
<% = [Navn] %> eller <% Eval [navn] %> evt link med www.asp.dk?id<% Eval [Navn] %>
</td>
</tr>
</table>

Det vil kommer efterhånden med at skabe viden om asp-koden på et tidspunkt.Jeg er klar over at PHP- og ASP-script er ikke samme koden.
Avatar billede keysersoze Guru
19. januar 2011 - 07:26 #3
hvis du skal benytte værdierne til også at udskrive på siden ville jeg helt klart foretrække at benytte metoden med to paneler hvor du styrer visibility - i dit tak-panel kunne du så placere en literal hvor du sætter Text-propertien til TextBox1.Text når tilmeldingen er foretaget. Jeg kan ikke PHP så kan ikke oversætte noget derfra.
Avatar billede pepsiman Juniormester
19. januar 2011 - 09:34 #4
Ok.

Kan du vise en eksempel side med to paneler og visibility? så kan jeg se på det og giver mig forstålige.
Avatar billede keysersoze Guru
19. januar 2011 - 09:53 #5
hvilket program benytter du til udvikling?
Avatar billede pepsiman Juniormester
19. januar 2011 - 10:40 #6
asp.net
Avatar billede keysersoze Guru
19. januar 2011 - 11:04 #7
program - ikke sprog. Hvis du benytter Visual Studio eller WebMatrix får du mere eller mindre det hele serveret; træk 2 paneler ind, sæt visible-propertien for hver og skift dem i din click-event.
Avatar billede pepsiman Juniormester
01. februar 2011 - 13:32 #8
Lukker her
Avatar billede keysersoze Guru
01. februar 2011 - 18:42 #9
tak for hjælpen...