Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2011 - 16:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hente data fra en databse ud fra data i en anden database.

Vidste ikke lige hvordan jeg ellers skulle formulere det.
Og er lidt i tvivl om jeg skulle poste den her eller i PHP kategorien. Da det er det sprog jeg bruger.
Så i må rette mig hvis det er en fejl :)

Men jeg har en database som er kaldt "bruger" med en række der hedder "b_brugernavn"
Så har jeg en database som er kaldt "tilmeldt" med en række der hedder "t_brugernavn"

Jeg gerne have lavet en liste over nogle mine brugerne fra "bruger" databasen. Men listen skal kun indeholde de bruger der ikke er med i "tilmeldt" databasen og som står under "t_brugernavn".

Hvordan køre man sådan en forespørgsels.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2011 - 16:18 #1
SELECT * FROM bruger WHERE b_brugernavn NOT IN (SELECT t_brugernavn FROM tilmeldt)
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2011 - 16:45 #2
Det var noget mere simpel end jeg havde regnet med, og selv sad og prøvede med.

Lige et tillægsspørgsmål.

Hvad så hvis man har en t_status i tilmeldt som skal være = 1 også?

fx:
SELECT * FROM BRUGER WHERE b_brugernavn NOT IN (SELECT t_brugernavn FROM tilmeldt) AND (t_status=1 from tilmeldt)
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2011 - 16:46 #3
Hov glemte at skrive du gerne måtte poste et svar :)
Avatar billede webweaver Praktikant
18. januar 2011 - 17:05 #4
Hvis jeg forstår dig ret, så

SELECT * FROM bruger WHERE b_brugernavn NOT IN (SELECT t_brugernavn FROM tilmeldt WHERE t_status = 1)
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2011 - 18:42 #5
Yes... jeg opretter lige et spørgsmål hvor du kan svare.
Arne-V svarede jo på spørgsmålet og det du svarede på var et tillægs spørgsmål.

Arne-v du må godt smide et svar :)

Smid et svar her webweaver:
http://www.eksperten.dk/spm/929307

Og mange tak til begge. :)
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2011 - 18:51 #6
svar
Avatar billede webweaver Praktikant
18. januar 2011 - 19:13 #7
Det var så lidt :-)
Har lagt et svar i den tilhørende tråd.