Avatar billede disable2 Nybegynder
18. januar 2011 - 13:05 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

PHP Problem: Check ind/Check ud.

Hello :)

Jeg sidder og er ved at lave en side hvor man kan "checke ind" og "checke ud" (det er til arbejdet).

Mit problem er at jeg ikke kan få min kode til at virke.

Man skal kunne checke ind flere gange dagligt, men man skal selvfølgelig ikke kunne checke ind, hvis ikke man er checket ud (altså for at kunne checke ind anden gang, skal man ha' været checket ud - logisk nok)..

Koden:
https://gist.github.com/abc5211b78656e4a4df6

Nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede disable2 Nybegynder
18. januar 2011 - 13:07 #1
forresten..

Det er check ind delen jeg har problemer med.. Det glemte jeg at skrive..
Avatar billede repox Seniormester
18. januar 2011 - 13:12 #2
Jeg tror du bliver nød til at forklare hvordan du forventer din kode skal fungere? Umiddelbart giver det meget lidt mening - men det er måske også derfor det ikke virker...
Avatar billede disable2 Nybegynder
18. januar 2011 - 13:17 #3
Hvad mener du helt præcist? (du må undskylde.. Det er meget lang tid siden jeg har rodet med kode..)
Avatar billede repox Seniormester
18. januar 2011 - 13:21 #4
Det er jo egentlig det jeg spørger dig om - hvad er det du mener med koden? Hvad forventer du din stump kode gør og hvorfor den bør gøre det?
Avatar billede disable2 Nybegynder
18. januar 2011 - 13:28 #5
@repox:

Jeg forventer at den går ind og checker om den givne bruger er checket ind i systemet eller ej.

Hvis brugeren er, skal den gøres opmærksom på det, hvis ikke skal han så checkes ind.

Kan godt checke ind, men den vil ikke "stoppe".. Så "Du er allerede checket ind" bliver aldrig vist.
Avatar billede webweaver Praktikant
18. januar 2011 - 13:30 #6
Og hvad er fejlen helt præcist!? Får du en fejlmeddelelse eller blank side? Er det når du trykker submit eller hvornår mere specifikt?

Og til en anden gang, så er der en kategori for sig selv til PHP :)
Avatar billede disable2 Nybegynder
18. januar 2011 - 13:37 #7
Med koden ovenover får jeg bare blank side.
Ingen fejlmeddelelser eller noget.

Jeg prøvede med en count af rows og på den måde fik jeg den til at checke ind uden problemer, men så kunne man kunne checke ind én gang om dagen.. Og man skal gerne kunne gøre det flere gange jo :) (så længe man checker ud i mellem)..
Avatar billede webweaver Praktikant
18. januar 2011 - 13:57 #8
Er der en bestemt grund til at du har et felt til checkin og et felt til checkud og du har time i disse tilsyneladende? Er der en log over det eller? Men eftersom du kun trækker 1 række ud, er det ikke nødvendigt at lave en løkke.

Det tyder på at PHP fejl ikke er slået til på dit webhotel. Du har fejl i din sidste echo, hvor du har du en parantes omkring din echo. Fjern den eller ryk den indenfor gåseøjnene.

Hvis du vil lave det uden en løkke, kunne det se ud af noget ala,

<?php

$result = mysql_query("SELECT * FROM stamps WHERE date = '$day/$month/$year' and username = '$username' ORDER BY id DESC LIMIT 1") or die(mysql_error());

if (mysql_result($result,0)) {

echo("Du er allerede checket ind");

} else {

mysql_query("INSERT INTO stamps (id, username, date, week, checkin, checkout, comments) VALUES ('', '$username', '$day/$month/$year', '$week', '$time', '', '')") or die(mysql_error());

echo "Du er nu checket ind";

}

?>
Avatar billede webweaver Praktikant
18. januar 2011 - 13:59 #9
Hov, jeg kan se der var en parantes mere længere oppe. Men nu hvor jeg tænker efter, kan du vidst godt bruge echo sådan. Men prøv at fjerne den alligevel.
Avatar billede disable2 Nybegynder
14. april 2011 - 10:44 #10
.
Avatar billede repox Seniormester
14. april 2011 - 10:46 #11
Endnu et utaknemmeligt skarn der skal blacklistes...
Avatar billede webweaver Praktikant
15. april 2011 - 20:19 #12
As usual. Det er desværre ikke noget sjældent fænomen herinde. Jeg glæder mig til den dag, hvor jeg får udviklet en lille applikation til, at blackliste brugere herinde og blive gjort opmærksom på det, hvis de skulle poste en ny tråd, hvor man har glemt dem ...
Avatar billede repox Seniormester
15. april 2011 - 21:53 #13
Ja, eller endnu bedre - coadmin kan banne en bruger/lukke for spørgsmål fra en bruger i en given periode...
Avatar billede webweaver Praktikant
15. april 2011 - 22:30 #14
Som vi begge 2 godt ved, så sker det desværre aldrig.