Avatar billede hagger Nybegynder
15. januar 2011 - 13:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ændre css vha javascript/jquery

Hej

Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg vil gerne have at noget css går fra en <span> til en anden <span>. Helt præcist vil jeg gerne have at de 2 <span> får samme "top" og samme "left", men hvor "top" og "left" kun er angivet på en af de to <span> Jeg har allerede lavet en kode, så det virker, men problemet er, at det ikke virker i Firefox. Men her er min kode:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en">
<head>
<script type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.4.2/jquery.min.js"></script>
</head>
<body>
<span id="nr1" style="position:absolute;left:300px;top:300px;width:50px;height:50px;z-index:10;background-color:#cccccc;"></span>
<span id="nr2" style="position:absolute;left:0px;top:0px;width:50px;height:50px;z-index:20;background-color:#000000;"></span>
<script>
$(document).ready(function() {
  document.all['nr2'].style.left = document.all['nr1'].style.left;
  document.all['nr2'].style.top = document.all['nr1'].style.top;
});
</script>
</body>
</html>

Som i kan se er javascript og jQuery blandet lidt sammen. Det jeg gerne vil have, er at koden også kommer til at virke i Firefox, og gerne så det hele er jQuery, men jeg ved ikke hvordan man klarer det i jQuery. Håber i kan hjælpe :)
Avatar billede jokkejensen Novice
15. januar 2011 - 13:44 #1
<script>
$(document).ready(function() {
  $("#nr2").css('top:'+$("#nr1").style.top).css('left:'+$("#nr1").style.left)
});
</script>
Avatar billede hagger Nybegynder
15. januar 2011 - 13:51 #2
Den kode der give fejl i javascript?
Avatar billede jokkejensen Novice
15. januar 2011 - 13:59 #3
var first = $("#n1");
var position = first.position();
$("#nr2").css({"left: " + position.left + ", top: " + position.top });
Avatar billede hagger Nybegynder
05. februar 2011 - 18:07 #4
...