Avatar billede jan-b Nybegynder
12. januar 2011 - 12:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

PHP - God metode til fejlfinding generelt

Jeg er nybegynder med PHP-programmering og savner en god
metode til fejlfinding. Bruger TextMate - men det er ikke nok.
Har nogen et godt link, en tutoral eller lignende?
Avatar billede Stickano Nybegynder
18. januar 2011 - 15:47 #1
du kan altid echo noget ud og så lave en exit; lige efter.
Hvis du rykker rundt på det i din kode, kan du se om der er fejl i det overstående. Lidt tricky at forklare men jeg skal prøve-

Du har en masse kode, men der er en fejl et sted.
Hvis du laver det noget i stil med sådan her:

echo'Magic Candy Cave';
exit;

Og så rykker rundt på det imellem din kode, kan du se om den kommer ned og echo'er 'Magic Candy Cave'. Hvis den ikke echo'er er der en fejl i det overstående kode, ellers er det under et sted.
Avatar billede jan-b Nybegynder
25. januar 2011 - 10:23 #2
Super - det var lige et værktøj i den kategori jeg har brug for.
Avatar billede Stickano Nybegynder
25. januar 2011 - 11:48 #3
Kanon, jeg smider mit svar her.
Jeg kan desuden fortælle at Adobe DreamWeaver CS5 er god til at finde fejl, inden man selv gør det^^
Avatar billede jan-b Nybegynder
28. januar 2011 - 12:40 #4
Problem løst i denne omgang. Tak. Desuden fandt jeg en tilsvarende
"flytbar fætter" som kaster fejlkoder af sig når/hvis den placeres forskelligde steder i et php dokument hvor basen er en FileMaker database som min.
Så tak for inspirationen Stickano.

if (FileMaker::isError($Result)){
die('<p>'.§result->getMessage().' (error '.$result->code.')</p>);
}