Avatar billede gqo Nybegynder
09. januar 2011 - 15:55 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

window open i php script

Hej, først tak til tidligere hjælp..

den lille kode stump herunder virker ikke, kan ikke åbne en popup vindue, men ingen problem hvis jeg indsætter den linie der er // i koden? hvorfor, hvad gør jeg forkert?? rigtig mange tak for et svar.. Gert

echo "<form method='post'
action='java script:window.open('uploadbilledeny.php','width=550,height=400,')";
// echo "<form method='post'action='uploadbilledeny.php'>";
echo "<td>","<input type='hidden' name='medlemsnummer' value=$data[medlemsnummer] /></td>";

echo "<td>"," <input type='submit' value='upload IMG?' /></td>";
echo "</script>";
echo "</form>";
Avatar billede repox Seniormester
09. januar 2011 - 16:02 #1
en form action kan ikke indeholde javascript.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. januar 2011 - 16:44 #2
En form action kan indeholde java script: http://n0p.com/928438.php

Men anden parameter til window.open skal være navnet på vinudet.
Avatar billede gqo Nybegynder
09. januar 2011 - 16:50 #3
Hej Tak for det hurtige svar, hvad vil du foreslå jeg kan gøre, da jeg gerne vil have den php fil åbnet som en popup? det skal helst være i samme kode, da det hører til i en while løkke i noget mysql, kender godt den normale metode med window open, men??Pft.
Gert??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. januar 2011 - 17:00 #4
Så må du forklare hvad du vil. Du kan sagtens få åbnet et nyt vindue, se http://n0p.com/928438.php igen, men du får ikke værdierne dine input-felter med over. Det kan man ikke.
Avatar billede repox Seniormester
09. januar 2011 - 17:08 #5
Så lærte jeg også noget nyt i dag... :)
Avatar billede gqo Nybegynder
09. januar 2011 - 17:11 #6
Tak igen, din kode stump viser jo det samme som jeg faktisk har??, men jrg får ingen reaktion når jeg trykker på submit knappen,(min version) jeg kan ikke forskel på din og min kode?? , kan næsten ikke forklare det anderledes?? Gert ps kan du se fejl i min??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. januar 2011 - 17:15 #7
Det er ikke den samme kode ;)  Prøv selv - det er sjovere ...

Jeg skal lige præcisere, at man med passende mængder af javascript kan lave en GET med værdierne fra felterne, men ikke en POST, på denne måde.

Skal man åbne et nyt vindue kan man overveje target-attributten til en <form>
Avatar billede gqo Nybegynder
09. januar 2011 - 17:33 #8
Hej Sorry, selvf'lgelig var det ikke den samme, har pr'vet at fjerne method post, og n'jes med action, men stadig ingen reaktion, burde jeg ikke faa en reaktion i min kode--_
Tak. gert
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. januar 2011 - 18:07 #9
Det er ikke POST, der gør forskellen, men at der er 3 parametre til window.open - som sagt tidligere mangler du navnet på vinduet.
Avatar billede gqo Nybegynder
09. januar 2011 - 20:13 #10
Hej igen, har forsøgt/prøvet lidt af hver? inden spørgsmål, men det virker sgu stadig væk ikke? se koden her..
echo "<form method='post' action='java script:window.open('uploadbilledeny.php','mywindow','width=550,height=400')'>";

// echo "<form method='post'action='uploadbilledeny.php'>";
echo "<td>","<input type='hidden' name='medlemsnummer' value=$data[medlemsnummer] /></td>";

echo "<td>"," <input type='submit' value='upload IMG?' /></td>";
echo "</script>";
echo "</form>";

ps. kan simpelt hen ikke se hvad jeg gør forkert.. der er stadig ingen reaktion på submit, ps den 3' parametre er jo med??
endnu engang tak for tålmodighed..??Gert
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. januar 2011 - 20:18 #11
Måske skulle du fjerne den linie med </script>
Avatar billede gqo Nybegynder
09. januar 2011 - 20:24 #12
desværre nej, det virker stadig ikke?? hvis det er for bøvlet, så måske skulle vi lukke spørgsmålet, det ser ud til at jeg ikke kan komme det nærmere, men det virker jo hvis jeg ikke vil have filen som popup..
Gert
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. januar 2011 - 20:28 #13
Det bestemmer du. Men vi kan jo rette i den del af koden vi kan se.
Avatar billede gqo Nybegynder
09. januar 2011 - 20:31 #14
Hej igen, du er meget velkommen til at komme med rettelser, det burde vel egentlig virke?? så hvis du gider, endnu engang tak. gert, se imorgenm om du har svaret..
Venlig hilsen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. januar 2011 - 20:36 #15
Jeg tror nok jeg mente:  Men vi kan jo kun rette i den del af koden vi kan se.

Fejlen kommer nok et andet sted fra.
Avatar billede gqo Nybegynder
10. januar 2011 - 14:55 #16
Tak for svaret, fejlen kommer nu ikke et andet sted fra, alt virker som det skal, har opgivet at få window open i tidligere vist kode, men denne kode virker!! den står nu inde i while løkken og virker, men.men et nyt problem er dukket op jeg får ikke variablerne med over?? suk..suk..har du et bud på at få variabel med over??
rigtig mange tak...Gert
?>
<form>
<td><INPUT type="button" value="upload IMG" onClick="window.open('uploadbilledeny.php','mywindow','width=400,height=200')">
<?
echo "<input type='hidden' name='medlemsnummer' value='$data[medlemsnummer]' />";
echo "</form>";
Avatar billede gqo Nybegynder
10. januar 2011 - 15:36 #17
ps. mangler form method, men jeg har lidt svært ved det..gert
Avatar billede gqo Nybegynder
10. januar 2011 - 16:17 #18
Hejsan, har opgivet forsøget på window open, har i stedet lavet noget include i den formular jeg , det er ok, så rigtig mange tak for forsøget på hjælpen.. venlig hilsen gert
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. januar 2011 - 19:14 #19
Ja, men det er jo fordi det ikke kan lade sig gøre - sådan umiddelbart. Der er ingen sammenhæng mellem felterne i formen, og det der sker i javascript i action eller onclick, med mindre man programmerer det selv.

Her er det jo så nemmere, fordi det ikke er noget, der skal indtastes af brugeren, så du kan selv sætte det på URL-en som querystring.

Og du skal såmænd ikke engang have en <form>, men kan bare bruge http://www.w3schools.com/tags/tag_button.asp

Men træls vi ikke fandt ud af hvad der var i vejen.
Avatar billede gqo Nybegynder
28. maj 2011 - 10:34 #20
Tak for alle svarene, lukker spørgsmålet
mvh. Gert