Avatar billede filia Juniormester
03. januar 2011 - 21:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Horisontal centrering af Lytebox?

Er der nogen, der kan gennemskue, hvordan CSS- og js-filerne til en Lytebox skal ændres, for at få lyteboxen til at komme frem horisontalt midt på skærmen?
På http:/www.s tuxxx dio-b. dk (uden x og mellemrum) er der en Lytebox på de forskellige billedlinks, og den står i midten på en 19"-skærm, ligesom index-siden, der vha. CSS er tvunget til at stå i midten både horisontalt og vertikalt på alle skærme.

Jeg vil derfor gerne benytte den samme CSS til Lyteboxen, så den ikke hænger lidt foroven på større skærme, men i stedet sætter sig i midten, også horisontalt.
Men jeg kan ikke helt se hvordan, det skal gøres.
Jeg bruger denne CSS til horisontal og vertikal centrering:

#container { /*denne div centrerer siden både horisontalt og vertikalt*/
    height:555px; /*samme som sidens/tabellens højde*/
    width: 970px; /*samme som sidens/tabellens bredde*/
    position:absolute;
    top: 50%;
    left: 50%;
    margin-top: -277px; /*=det halve af height*/
    margin-left: -485px; /*=det halve af width*/
    text-align: left;
    background-color:#000;
    }

Den vil jeg også gerne bruge til Lyteboxen, men den synes ikke at have en div/container for hele indholdet (så vidt jeg kan se), og desuden styres den af javascripet, som jeg ikke er så dus med.

Kan det mon løses?
?:-)
Avatar billede claes57 Ekspert
03. januar 2011 - 21:14 #1
typisk - uden test, så kan du droppe
    position:absolute;
    top: 50%;
    left: 50%;
    margin-top: -277px; /*=det halve af height*/
    margin-left: -485px; /*=det halve af width*/
og bare køre med
margin:auto;
så skulle margin hhv top/bund og højre/venstre være ens.
Avatar billede filia Juniormester
24. januar 2011 - 21:56 #2
Tak for din kommentar. Det er ikke selve CSS´en til centrering, der er et problem, for den jeg har vist, fungerer fint. Men i dette tilfælde skal den gælde lyteboxen, som består af mange forskellige div´er, og desuden styres af et javascript.
Både CSS´en og javascriptet kan hentes via kilden på sitet.
Jeg har selv prøvet diverse ting, men jeg kan ikke knække nødden. Jeg tror, spørgsmålet er for uoverskueligt, så jeg lukker det.
/:-)
Avatar billede claes57 Ekspert
25. januar 2011 - 10:46 #3
ok