Avatar billede allanknudsen Nybegynder
31. december 2010 - 07:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Adobe fotoshop åbner automatisk, når jeg tilsluttet min telefon via Bluetooth og det skal det ikke.

Når jeg tilsluttet min mobiltelefon til min PC via bluetooth åbner adobe fotoshop automatisk. Dette ønsker jeg ikke, da jeg skal anvende et anprogram Nokia Ovi Suite. Hvordan sletter jeg denne automatisk åbning af Abobe photoshop.
På forhånd tak for hjælpen til den person, som kan hjælpe mig.
Allan
Avatar billede pstidsen Novice
01. januar 2011 - 15:28 #1
OS system??
Nå, men ved Windows 7 skal du gå herind: Kontrolpanel\Hardware og lyd\Automatisk afspilning.

Eller bare søge på Automatisk afspilning. Lidt ned af siden står billeder. Vil tro den står på Photoshop der. Skift indstillingen og tryk gem.
Avatar billede allanknudsen Nybegynder
01. januar 2011 - 19:54 #2
Tak for svaret.
Jeg kører XP på min computer.
Jeg har prøvet at åbne kontrolpanel/telefonens egenskaber, men der er ingen steder, hvor jeg kan vælge hvilket program, der skal åbne.
Jeg har samme problem, når jeg skal downloade fotos fra mit Canon kamera. Her åbner adobe photoshop også automatisk imod mit ønske. Jeg ønsker ikke at benytte adobe photoshop til at downloade, men et andet program, som fulgte med kameraet.
Desværre løser dit svar ikke mit problem, og jeg imødeser gerne andre løsningsforslag.
Allan
Avatar billede pstidsen Novice
01. januar 2011 - 20:08 #3
For Win XP:
Tilslut den mobile enhed og åben Denne Computer. Der er et ikon som f.eks. kan hedde Canon "modelnavn". Højreklik på ikonet---->Egenskaber---->Automatisk afspilning. Her er nogle indstillinger, ved ikke hvordan du vil ha det, men du burde kunne få det som du vil ;)
Avatar billede allanknudsen Nybegynder
01. januar 2011 - 20:38 #4
Tak for svaret igen. Desværre virker det ikke. Adobe photoshop åbner hver gang jeg tilsluttet et kamera eller min telefon med kamera, selv om jeg ikke ønsker at abobe photoshop skal åbne.

Når jeg tilslutter min telefon via bluetooth åbner adobe photoshop. I denne computer/telefonens fotoapperat/egenskaber har jeg følgende faner: generelt og farvestyring. Der er ingen mulighed for at vælge program, som skal åbne.

Når jeg tilsluttet mit Canon kamera via usb åbner adobe photoshop samt canons program til downloading. I denne computer/Canon/egenskaber har jeg mulighed for at vælge, hvilket program, som skal åbne. Til trods for, at jeg vælger canons program til downloadning åbner også adobe prhotoshop. Jeg har også prøvet, at jeg skulle vælge hvilket program, der skal åbne. Når jeg tilslutte Canon kamera kommer der en boks op, hvor jeg kan vælge. Til trods for mit valg af Canons program åbner også adobe photoshop.
Hvad kan jeg gøre?????
Avatar billede pstidsen Novice
01. januar 2011 - 20:41 #5
Jeg har ikke selv Adobe, men det lyder som om det er en indstilling i Photoshop det er galt med, så prøv at rod lidt i programmet...
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. januar 2011 - 13:17 #6
Prøv at åbne en stifinder, gå i menupunktet "Funktioner/Mappeindstillinger/Fanebladet "Filtyper""
Find din filtype i listen, og fjerne accosieringen til Adobe Photoshop.
Filtypen er naturligvis den samme, som de filer derr ligger på din telefon, eller dit camera.
Så burde maskinen spørge dig, hvilket program du ønsker at åbne dine filer med.
/ptj_11
Avatar billede allanknudsen Nybegynder
02. januar 2011 - 16:22 #7
Tak for løsningsforslaget. Desværre hjalp det ikke.
Jeg har prøvet at afinstallere adobe Photoshop og geninstallere dette. Det hjalp heller ikke.
Jeg tror, at jeg skal rette min spørgsmål til adobe.
Tak.
Allan
Avatar billede pstidsen Novice
02. januar 2011 - 16:27 #8
God idé det lyder som om det er programmets skyld ;)
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. januar 2011 - 21:54 #9
Hvad skete dermed dine billeder, hvis du prøvede at åbne dem, mens du havde photoshop afinstalleret.
Hvis du f.eks. har accosieret filtyperne med photoshop, da du geninstallerede det, så er det jo logisk, at filerne åbner i photoshop efterfølgende.
/ptj_11
Avatar billede allanknudsen Nybegynder
03. januar 2011 - 17:31 #10
Svar til ptj_11.

Godt spørgsmål. Jeg prøvede ikke at tilslutte mit kamera, da jeg havde afinstalleret Adobe Photoshop. Det burde jeg selvfølgelig have gjort.
Det vil jeg prøve og vender tilbage med svar, når dette er sket.
Allan
Avatar billede allanknudsen Nybegynder
13. januar 2011 - 21:20 #11
Til PTJ:
Jeg har prøvet dit forslag , men desværre hjalp det ikke.

Efterfølgende har jeg gravet dybere ned i Photoshop programmet og fandt en lille vinge der skulle afvinges, således at photoshop kun starter, når jeg anmoder om det. Herligt nu er problet løst.

Tak for alle gode ideer.

Venlig hilsen
Allan