Avatar billede tobiha Nybegynder
22. december 2010 - 11:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Filer i directory som LinkButtons

Hejsa

Jeg sider og roder lidt med at få vist nogle filer fra et bibliotek på serveren. Man skal kunne downloade filen via en linkbutton.

Jeg lister filerne dynamisk og smider en linkbutton i en bestemt "kasse" alt efter filtype.

Problemet opstår selvfølgelig når der trykkes på linkbutton'en og - intet sker. Det er vel fordi at eventbind'et forsvinder ved postback. Nogen som har en ide til at løse dette uden at bruge listview eller datalist ect.?

På forhånd tak ;)
Avatar billede keysersoze Guru
22. december 2010 - 11:09 #1
Du skal sørge for at oprette dine kontroller igen ved postback - dvs fx i page_load.
Avatar billede tobiha Nybegynder
22. december 2010 - 11:14 #2
ja, jeg ved det...men håbede at komme udover det - dovenskab...

til det directory jeg lister filer fra, får jeg stien fra en linkbutton i en datalist. Så er jeg vel nød til at lægge værdien derfra over i en sessionvar.?
Avatar billede keysersoze Guru
22. december 2010 - 11:21 #3
Den eneste måde jeg umiddelbart kan se du kan benytte for at springe over din dovenskab og undgå de nævnte kontroller er at lave et postback til en anden side, som modtager en querystring som parameter.
Avatar billede tobiha Nybegynder
22. december 2010 - 11:29 #4
er det kun nødvendigt at binde eventet på postback eller skal kontrollerne også laves?
Avatar billede keysersoze Guru
22. december 2010 - 11:37 #5
Det er kontrollerne der laver eventet, så eksisterer den enkelte kontrol ikke bliver dit event ikke kørt.

Jeg har dog svært ved at forstå hvorfor det er dovenskab der er afgørende - hvis du laver en metode, fx BindData, der henter data og udskriver dine kontroller så kalder du bare denne konsekvent i din page_load - du skal ikke umiddelbart skrive ekstra kode for at få det til at fungere.
Avatar billede tobiha Nybegynder
22. december 2010 - 12:27 #6
jeg har også lagt dovenskaben på hylden og leder nu bare efter den bedste løsning.

Lige nu kan jeg ikke helt se hvordan jeg fortæller den hvad der skal loades - men regner med jeg kan få det til at virke med en session-variabel.

Tak for hjælpen, smid et svar!
Avatar billede keysersoze Guru
22. december 2010 - 13:09 #7
hvad vil du bruge en session til? Hvis du danner dine kontroller i page_load, uanset om det er postback eller ej, og du sørger for at kontrollerne altid får samme ID behøver du så vidt jeg kan se ingenting til at holde styr på noget?
Avatar billede tobiha Nybegynder
22. december 2010 - 13:44 #8
det er fordi jeg får stien til directory'et fra en datalist - hvis jeg skal oprette liste af filer på page_load skal jeg bruge stien der, det får jeg vel nemmest med en session...?
Avatar billede keysersoze Guru
22. december 2010 - 13:59 #9
jeg troede det var fil-navnet du ville gemme så dit behov er jo lidt anderledes end min forestilling - om en session er det rigtige valg er svært at bedømme med de info du har givet, det kunne også være en querystring medmindre stien er hemmelig, en const variabel på din side hvis det er fra en fælles sti eller også kunne du lægge hele stien sammen med filnavn på knappen og formentlig også en helt fjerde og femte ting, men som sagt er det svært at bedømme herfra.