Avatar billede jackass- Nybegynder
20. december 2010 - 08:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Font/color mv i datagridview

Hej,

Jeg viser datagridview data således:

dataGridView1.DataSource = e.Result as DataTable;

..og det virker fint. Men den ene kolonne "filepath" indeholder som navnet nok afslører fil-stier.

Hvis filen der peges på i "filepath" kolonnen eksisterer, så skal teksten vises fx font color = blue, underline.

Kan man det?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
20. december 2010 - 10:55 #1
Avatar billede jackass- Nybegynder
20. december 2010 - 13:14 #2
Endte med at gøre det således:

foreach (DataGridViewRow row in dataGridView1.Rows)
{
    if ((row.Cells["MinKolonne"].FormattedValue.ToString() != "") && (row.Cells["MinKolonne"] != null))
    {
        DataGridViewCell cell = row.Cells["MinKolonne"];
        if (File.Exists(@"C:\stuff\" + cell.FormattedValue.ToString() ))
        {
            cell.Style.ForeColor = Color.Blue;
            cell.Style.Font = new Font("Microsoft Sans Serif", 8, FontStyle.Underline);
            cell.ToolTipText = "Click this cell to open file.";
        }
Avatar billede janus_007 Nybegynder
20. december 2010 - 14:49 #3
Ja.. det var så den forkerte måde at gøre det på.

Men det er jo din kode :-)
Avatar billede jackass- Nybegynder
22. december 2010 - 07:33 #4
På hvilken måde er det en forkert løsning?

Jeg kan ikke se en eventhandler RowDataBound på DataGridView?