Avatar billede per2edb Praktikant
15. december 2010 - 17:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

RedirectPermanent

Jeg benytter asp.net4
Jeg har en timebar fra  www.dynamicdrive.com på min Default side.
Den har:

var action=function()
{
window.location.replace("Faelles_Sider/Forside.aspx")
}

Det virker fint men jeg har læst det ikke er google venligt
Michell Cronberg abefaler RedirectPermanent

Hvordan lægger jeg den ind i:

var action=function()
{
RedirectPermanent("Faelles_Sider/Forside.aspx") <= virker ikke
}

Dette virker ikke
Avatar billede keysersoze Guru
15. december 2010 - 18:19 #1
grunden til at det ikke er google-venligt er at du benytter javascript, og det kan søgemaskinerne ikke forstå. RedirectPermanent er derimod ASP.NET.

Når dit forsøg ikke virker skyldes det at du ikke kan lægge ASP.NET kode ind i javascript - javascript er et klientsprog mens ASP.NET er et serversprog. For at få det til at virker skal du derfor lægge din RedirectPermanent i din ASP.NET-kode på et punkt hvor det passer ind i din applikations flow - fx click-eventen på en knap eller siden page_load.
Avatar billede per2edb Praktikant
15. december 2010 - 20:30 #2
Det skal være et automatisk hop efter 60 Sek

Har du ASP.NET-koder til en timer der efter 60 sek aktiverer RedirectPermanent
Avatar billede keysersoze Guru
15. december 2010 - 23:03 #3
det kan du kun lave vha javascript - ikke ASP.NET - og så er du desværre lige vidt i forhold til din udfordring. En anden mulighed er at bruge en meta-refresh, men det er mig bekendt også en dårlig ting rent SEO-mæssigt.

Så enten må du lave det med javascript som nu og ikke tænke SEO - eller også må du redirecte med det samme i ASP.NET.
Avatar billede per2edb Praktikant
16. december 2010 - 09:38 #4
meta-refresh er værre endnu så jeg må leve med den gamle løsning
ASP.NET mangler noget her!

Jeg har fået en "skov" af problemer ved at overgå til ASP.NET4
Lige nu slås jeg med æøå både på siderne og i serdeleshed her:

<%@ Page Language="vb" MasterPageFile="~/PageTags1.master" AutoEventWireup="true" CodeFile="home.aspx.vb" Inherits="home"
  CodeFileBaseClass="BasePage"

  Title="abcæøå"

  Meta_Keywords="abcæøå, abæøå"

  Meta_Description="æøå"

%>

<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="ContentPlaceHolder1" Runat="Server">
Avatar billede Rolf-H Nybegynder
16. december 2010 - 09:40 #5
Det som Google ikke kan lide er at man laver redirect efter der er gået noget tid. Det blev førhen misbrugt ved at folk søgeoptimerede en side, og sendte de besøgende videre til en helt anden side efter 0-1 sekund.
Det er derfor kun tilladt at lave 301 redirect hvis Google skal kunne lide det.
Så lige som keysersoze skriver skal du enten ikke tænke seo, eller du skal redirecte med det samme.
Avatar billede keysersoze Guru
16. december 2010 - 09:55 #6
Avatar billede per2edb Praktikant
16. december 2010 - 15:40 #7
Hej
Er i sikre på artiklen er rigtig.
Jeg har savet siderne som utf-8 og indlagt:
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />

og config.sys:

<?xml version="1.0"?>
<configuration>
  <system.web>
    <compilation debug="False" targetFramework="4.0" />
    <customErrors mode="Off"/>
    <globalization responseEncoding="utf-8" requestEncoding="utf-8" fileEncoding="utf-8" />
  </system.web>
</configuration>

Nu er den helt tosset.
Mærkningerne er med æøå men når siderne "Køres" lokalt og på serveren bliver æøå til firkanter!!!!!!!!!!!!!!!!!

<%@ Master Language="vb" AutoEventWireup="true" CodeFile="PageTags.master.vb" Inherits="PageTags" %>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">

<meta name="verify-v1" content="xxxxxxxxxxxxx=" />
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
Avatar billede keysersoze Guru
16. december 2010 - 18:05 #8
Hvis æøå virker korrekt det ene sted men ikke det andet er det med garanti et problem med karaktersættet - og hvis du med config.sys mener web.config lyder det umiddelbart som det rigtige setup du kører med, det er bare lidt svært at fejlsøge herfra.