Avatar billede it-interesseret Nybegynder
15. december 2010 - 13:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SOAP-ERROR: Parsing WSDL: Couldn't load from...

Hej alle

Jeg min egen dedikerede server med et PHP SOAP script, som skal grappe noget XML fra ePay, men jeg har får fejlen:

SOAP-ERROR: Parsing WSDL: Couldn't load from 'https://ssl.ditonlinebetalingssystem.dk/remote/payment.asmx?WSDL' : failed to load external entity "https://ssl.ditonlinebetalingssystem.dk/remote/payment.asmx?WSDL"

SOAP burde være kobet til i PHP.ini-filen via:
[PHP_SOAP]
extension=php_soap.dll

Og mod_ssl er følgende:

################################### SSL ####################################

LoadModule ssl_module modules/mod_ssl.so

# Secure (SSL/TLS) connections
#Include conf/extra/httpd-ssl.conf

# Note: The following must must be present to support
#      starting without SSL on platforms with no /dev/random equivalent
#      but a statically compiled-in mod_ssl.

<IfModule ssl_module>
    SSLRandomSeed startup builtin
    SSLRandomSeed connect builtin
</IfModule>

Hvis jeg skal af-kommentere linien:
#Include conf/extra/httpd-ssl.conf

Så er vi vel ude i, at jeg er i gang med at hoste ssl-krypterede web-sider eller hvad...? Jeg skal blot kunne kommunikere med ePays' SSL-sider.

Jeg har åbnet for port 443 i firewallen og en telnet via:

telnet ditonlinebetalingssystem.dk 443

Opretter en fin telnet session til epay eller rettere ditonlinebetalingssystem.dk, ergo må der være hul igennem.

Hvis jeg ligeledes fra serveren åbner siden direkte i en browser, så får jeg et fint xml-output.

Så spørgsmålet er bare, hvordan jeg får Apache til også at gøre det?

Nogle som har nogle input? :-)

På forhånd mange tak
Avatar billede arne_v Ekspert
26. december 2010 - 00:25 #1
Det er vel PHP som skal hente ePay og Apache er stort set ikke involveret - bortset fra at det er Apache som starter dit PHP script!?!?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. december 2010 - 00:29 #2
Hvordan ser din PHP kode ud?  (den del der giver fejlen)
Avatar billede it-interesseret Nybegynder
26. december 2010 - 10:35 #3
Jeg fik det til at virke (men glemte at skrive ind her om det). Det var fordi jeg ikke havde fået fjernet kommentar-ikonet ud for soap-linjen i php.ini filen. Jeg har stirret mig blind på soap i Apache, uden også at få aktiveret soap i PHP.

Tryk svar hvis du vil have nogle points :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
26. december 2010 - 19:28 #4
nej tak
Avatar billede it-interesseret Nybegynder
26. december 2010 - 19:32 #5
Ok - go jul og et godt nytår til dig :-)