Avatar billede lars_ Nybegynder
13. december 2010 - 19:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MySQL Lost connection???

Jeg får følgende fejl :
Lost connection to MySQL server at 'reading initial communication packet', system error: 111

Hvad sker der???
Jeg har lavet en php-side på min lokale pc, som har forbundet til Mysql-serveren på mit webhotel, og det virker fint. Nu har jeg så flyttet php-koden over på webhotel-serveren, og så får jeg ovenstående fejl??
Det er nøjagtigt samme php fil, som virker lokalt, men ikke på min webserver!?
Kan nogen sige mig hvor jeg skal lede efter fejlen?

Det er i følgende funktion det går galt i mysql_connect functionen:

function dbConnect()
{
  $db_host = "www.lfweb.dk:3306";
  $db_user = "linkhub";
  $db_password ="password";
  $db_catalog = "linkhub";
  $link = mysql_connect($db_host, $db_user, $db_password) or die(mysql_error());
  mysql_select_db($db_catalog) or die(mysql_error());
  return $link;
}

mvh Lars
Avatar billede The_Buzz Novice
13. december 2010 - 20:07 #1
Prøv at bruge localhost istedet for www.lfweb.dk ?
Avatar billede lars_ Nybegynder
13. december 2010 - 22:38 #2
Jo, det virkede.... Men hvorfor?
Jeg synes da det var en meget intetsigende fejlmeddelelse, og hvad gør jeg så hvis jeg flytter databasen over på en anden server?? :-)
Nå men tak for hjælpen.
Avatar billede The_Buzz Novice
14. december 2010 - 09:00 #3
Jeg tror det er fordi din host måske nok tillader port 3306 inbound, men ikke 3306 in og outbound. Just a guess tho..
Avatar billede lars_ Nybegynder
14. december 2010 - 16:14 #4
ahh. ja det er da en mulighed. Jeg må lige kigge i mit firewallscript så. Jeg har selv hotingen på www.lfweb.dk og mener da jeg har styr på det meste! :-)