Avatar billede aero Nybegynder
11. december 2010 - 10:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan denne code laves kortere

Dim nodata As Label = CType(MyRep.Controls(MyRep.Controls.Count - 1).FindControl("NoData"), Label)
        If nodata Is Nothing Then
            nodata.Text = "Der findes ingen data der machter din forespørgsel."
        End If

        Dim lbl As Label = CType(MyRep.Controls(MyRep.Controls.Count - 1).FindControl("PValue"), Label)

        If lbl Is Nothing Then
            lbl.Text = "0"
        Else
            lbl.Text = Q.ToList.Count()
        End If
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
11. december 2010 - 11:11 #1
Dim nodata As Label = CType(MyRep.Controls(MyRep.Controls.Count - 1).FindControl("NoData"), Label)
        If nodata Is Nothing Then nodata.Text = "Der findes ingen data der machter din forespørgsel."

        Dim lbl As Label = CType(MyRep.Controls(MyRep.Controls.Count - 1).FindControl("PValue"), Label)

        lbl.Text = Q.ToList.Count()
        If lbl Is Nothing Then lbl.Text = "0"

men det er ikke meget det rykker
Avatar billede arne_v Ekspert
11. december 2010 - 23:52 #2
Måske ikke kortere, men bedre !

If MyRep.Controls.Count > 0 Then
        Dim lbl As Label = CType(MyRep.Controls(MyRep.Controls.Count - 1).FindControl("PValue"), Label)
      lbl.Text = Q.ToList.Count()
Else
  nodata.Text = "Der findes ingen data der machter din forespørgsel."
End If

Eventuelt:

If MyRep.Controls.Count > 0 Then
        Dim lbl As Label = CType(MyRep.Controls(MyRep.Controls.Count - 1).FindControl("PValue"), Label)
      If lbl Is Nothing Then
          Throw New Exception("Houston we have a problem")
      End If
      lbl.Text = Q.ToList.Count()
Else
  nodata.Text = "Der findes ingen data der machter din forespørgsel."
End If
Avatar billede aero Nybegynder
12. december 2010 - 00:03 #3
Hej begge..

Arne jeg måtte lige ændre lidt på det og så virker det for skal jo findcontrol("NoData")

            If MyRep.Controls.Count > 0 Then
                Dim lbl As Label = CType(MyRep.Controls(MyRep.Controls.Count - 1).FindControl("PValue"), Label)
                If lbl Is Nothing Then
                    Throw New Exception("Houston we have a problem")
                End If
                lbl.Text = Q.ToList.Count()
            Else
                Dim nodata As Label = CType(MyRep.Controls(MyRep.Controls.Count - 1).FindControl("NoData"), Label)
                nodata.Text = "Der findes ingen data der machter din forespørgsel."
            End If
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2010 - 00:07 #4
Den tror jeg ikke på.

Hvis MyRep.Controls.Count <= 0, så vil MyRep.Controls(MyRep.Controls.Count - 1) altid give en fejl !

Du kan ikke skrive noget i en række hvis der ingen rækker er!
Avatar billede aero Nybegynder
12. december 2010 - 00:15 #5
okam men hvis den Dim linje íkke er der så melder den fejl ang. nodata.Text
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2010 - 00:30 #6
Lav nodata som en Label udenfor repeateren.

Vis teksten hvis reprateren ikke viser noget og "" hvis der er noget i repeateren.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2010 - 00:30 #7
Eller put tekst i repeater header eller footer som jeg formoder vises selv uden rækker.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. marts 2011 - 03:59 #8
OK?