Avatar billede ulrikn Nybegynder
09. december 2010 - 13:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PostDK Webpack2 label

Hej folkens

Jeg sidder og roder med integration af Post Danmarks Webpack2.
Har lavet et HttpWebRequest og får fint nok et svar tilbage med noget info om den label der nu skal printes.

Mit problem er at jeg er helt grøn i den slags ( SOAP, HttpWebRequest mv. ), og ikke aner hvordan jeg rent faktisk får vist den "label" de returnerer :(

Her er svaret fra deres server :

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8'?>
<S:Envelope xmlns:S="http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope/">
    <S:Body>
        <ns2:generateParcelLabelResponse xmlns:ns3="http://www.post.dk/webpack2/fault" xmlns:ns2="http://www.post.dk/webpack2/parcellabel">
            <parcelLabel>
                <label>JVBERi0xLjQKJeLjz9MKMSAwIG9iaiA8PC9UeXBlL1hPYmplY3QvQ29sb3JTcGFjZVsvSW5kZXhlZC9EZXZpY2VSR... #plus mange flere tegn#...</label>
                <parcels>
                    <parcel>
                        <collis>
                            <colli>
                                <barcode>99999999999DK</barcode>
                                <colliNo>1</colliNo>
                            </colli>
                        </collis>
                        <refNo>Ref01</refNo>
                        <status>OK</status>
                    </parcel>
                </parcels>
            </parcelLabel>
        </ns2:generateParcelLabelResponse>
    </S:Body>
</S:Envelope>

Er der nogen der har konkret erfaring med denne integration, vil det være at foretrække.

Alternativt konkrete eksempler på hvordan jeg hiver værdien "label" ud samt de forskellige pakkers "barcode" osv. Sikkert meget simpelt - kan bare ikke gennemskue fremgangsmåden :)

MVH Ulrik
Avatar billede arne_v Ekspert
09. december 2010 - 14:46 #1
Kan du ikke generere en stub udfra URL tiL WSDL og bare kalde den ??

(det hedder vist add web reference i Visual Studio)
Avatar billede ulrikn Nybegynder
16. december 2010 - 09:42 #2
Nu har jeg rodet lidt med at lave en webreference. Der er kommet hul igennem men kom faktisk længere med min "gamle" kode.
Er der ingen der har erfaring med Webpack 2 ?
Avatar billede -xyz- Nybegynder
06. januar 2011 - 13:30 #3
Altså hvis du kigger på webservicen, ligner det ret kraftigt en .net klasse

Altså Parcels = List<Parcel>

Og så kan jeg forestille mig at Label = Image

Altså med andre ord tror jeg du kan kalde webservicens Getlabel metode

Altså:

Namespace.Webservice svc = new Namespace.Webservice();

List<Parcel> prcls = svc.GetLabels();
Avatar billede ulrikn Nybegynder
02. februar 2011 - 15:16 #4
Så kom jeg omsider frem til en løsning. Fik aldrig heeelt de svar jeg søgte men arne_v hjalp mig mest på vej med hintet om at tilføje web reference.

Vil du smide et svar så du kan få point arne_v ???

Den genererede label var i øvrigt i PDF format.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. februar 2011 - 15:25 #5
svar
Avatar billede JanJochimsen Nybegynder
23. januar 2012 - 07:27 #6
Hej,

Jeg søger hjælp til at integrere Post Danmarks WebPack 2 i min administrationsdel af min hjemmeside.

Hjemmesiden er lavet med php som jeg evner at styre, men jeg har endnu ingen erfaring med webservices.

Mon der er nogen her som vil dele deres php kode med mig ?

På forhånd tak og med venlig hilsen

Jan Jochimsen / www.Hjemmeriet.dk