Avatar billede it-interesseret Nybegynder
05. december 2010 - 16:08 Der er 1 løsning

Cron script: Kører både check, repair og optimize i et hug?

Hej alle

Jeg har et natligt cron script, som både kører en check-upgrade, en auto-repair og en optimize på alle databaser:

"c:\Program Files\MySQL\MySQL Server 5.1\bin\mysqlcheck.exe" --user=root --password=xxxxxxxx --check-upgrade --all-databases --auto-repair --optimize

Det ser ud til at køre fint, men jeg har ikke kunne finde noget viden det nu også er den bedste løsning at køre det samlet på en gang. Kan noget konflikte, f.eks. hvis der er en fejl, kører den så først et repair og derefter en optimize (og ikke omvendt)? Er der en løsning, som du hellere ville anvende, f.eks. at dele funktioner op i f.eks. 3 kørsler?

(Jeg ved godt at check-upgrade kun skal bruges efter en upgrade, men jeg lader den alligevel stå, fordi den er smart, hvis jeg glemmer at køre den efter en upgrading af mysql databasen. Scriptet kører om natten på mine servere, så det gør ikke noget, at det tager lidt ekstra tid).
Avatar billede it-interesseret Nybegynder
03. februar 2011 - 10:27 #1
Lukker og slukker