Avatar billede BaxieBadger Nybegynder
03. december 2010 - 14:56 Der er 3 kommentarer

Gif med variabel størrelse

Jeg sidder og skal lave en template til en webshop, og kunden vil gerne have en ramme med bløde hjørner. Det er ikke så svært, og jeg har let fundet ud af, at få konstrueret en tabel med de tilhørende må og grafikker.

Problemet opstår, når jeg skal "lukke" rammen med grafik langs siden. Da der er mange forskellige slags produkter vil størrelsen på varekortet variere meget. Jeg har tænkt at lægge en gif på én pixels højde, og så få den til at skalere eller gentage sig selv uendeligt, det antal gange, der er nødvendigt til kortet ikke længere sprænger formatet og tvinger rammen til at blive højere.

Det er sikkert ganske simpelt, og da jeg arbejdede med web for uendeligt mange år siden, da dinosaurerne vandrede på jorden har jeg gjort det et utal af gange, men det er simpelthen forsvundet ud af hjernen.

Hjælp!
Avatar billede madsens90 Praktikant
03. december 2010 - 15:00 #1
Nu har jeg enormt svært ved at fatte noget efter fredag kl 12:00 så må lige være helt sikker på hvad du mener. :D

Har du brugt GIF billeder til at lave runde hjørner på din tabel?
Og nu mangler du "kanterne"?

Hvis du leder efter CSS koden til at "repeate" et baggrundsbillede er koden her:

background-image: url('kant');
background-repeat: repeat-x;

det skal så være x alt efter om det er verticalt, og y hvis det er horizontalt.
Avatar billede BaxieBadger Nybegynder
03. december 2010 - 15:20 #2
Og der er ikke nogen mulighed for at sætte et bgimage ind i ren HTML?

mener at kunne huske, at det var sådan jeg gjorde det i sin tid....
Avatar billede madsens90 Praktikant
03. december 2010 - 15:26 #3
jo, kan man godt, men som du siger er det oldschool. hvis du vil gøre det fra html dokumentet af, kan du bare bruge style="" til at gøre det til css.

<table>
<tr>
    <td style="background-image: url('kant.gif'); background-repeat: repeat-x;"></td>
</tr>
</table>