Avatar billede mlunde Nybegynder
03. december 2010 - 14:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Top alignment i en tabel

Hej.

Jeg har flg. ASP.net text label, som ikke vil starte i toppen af min celle i min tabel. Den ligger sig midt inde i. Hvad skal jeg gøre, for at den lægger sig i toppen?

Her er min kode:
<table>
              <tr>
                  <td width="225px">
                      <h4>Current price  <asp:Label ID="actualpricelabel" runat="server" Text="Label"></asp:Label>,- DKK</h4>
Avatar billede madsens90 Praktikant
03. december 2010 - 14:45 #1
code:

<table>
              <tr>
                  <td valign="top" width="225px">
                      <h4>Current price  <asp:Label ID="actualpricelabel" runat="server" Text="Label"></asp:Label>,- DKK</h4>

har der gjort det med valign="top", men det kan også gøres med css koden style="vertical-align: top;"
Avatar billede mlunde Nybegynder
03. december 2010 - 14:48 #2
Det virker desværre ikke.
Avatar billede madsens90 Praktikant
03. december 2010 - 14:53 #3
send lige hele tabellen.

fra <tabel> til </tabel>
Avatar billede mlunde Nybegynder
03. december 2010 - 14:56 #4
<table>
              <tr>
                  <td valign="top" width="225px">
                      <h4>Current price  <asp:Label ID="actualpricelabel" runat="server" Text="Label"></asp:Label>,- DKK</h4>
</td></tr>
</table>
Avatar billede madsens90 Praktikant
03. december 2010 - 15:07 #5
bare for en god orden skyld. prøvede du med vertical-align også?

<table>
              <tr>
                  <td style="vertical-align: top;" width="225px">
                      <h4>Current price  <asp:Label ID="actualpricelabel" runat="server" Text="Label"></asp:Label>,- DKK</h4>
</td></tr>
</table>
Avatar billede mlunde Nybegynder
03. december 2010 - 15:11 #6
Det virker desværre heller ikke :(
Avatar billede madsens90 Praktikant
03. december 2010 - 15:19 #7
Underligt!
Nu er jeg ikke den største ASP haj, (på ingen måde faktisk) men det der ville virke fint i html?

har lavet en side der viser det her:

http://shax.dk/test.html

kildekoden:

<html>
<head>
<title>test</title>
</head>
<body>
<table style="border: 1px solid #000000;">
              <tr>
                  <td style="vertical-align: top;" width="225px">
                      <h4>Current price  ,- DKK</h4>
</td></tr>
</table>
</body>
</html>

ps:

style="border: 1px solid #000000;" er kun for at sætte en farve på rammen på tabellen!
Avatar billede The_Buzz Novice
03. december 2010 - 15:55 #8
h4.borderproblem { display:inline; padding:0px;}

Din Kildekode:
<html>
<head>
<title>test</title>
</head>
<body>
<table style="border: 1px solid #000000;">
              <tr>
                  <td style="vertical-align: top;" width="225px">
                      <h4 class="borderproblem">Current price  ,- DKK</h4>
                  </td>
              </tr>
</table>
</body>
</html>

Eller et virkende eksempel:
<html>
<head>
<title>test</title>
</head>
<body>
<table style="border: 1px solid #000000;">
              <tr>
                  <td style="vertical-align: top;" width="225px">
                      <h4 style="display:inline; padding:0px;">Current price  ,- DKK</h4>
                  </td>
              </tr>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2010 - 21:16 #9
Hvis ikke The_Buzz har svaret, kunne det være godt med et link ;)
Avatar billede mlunde Nybegynder
05. december 2010 - 00:55 #10
Undskyld, det sene svar.
The_Buzz har faktisk givet mig svaret, så mange tak. Inline hjalp. Læg lige et svar.

Jeg har desværre ikke noget link, da jeg arbejder lokalt.
Avatar billede mlunde Nybegynder
06. december 2010 - 14:39 #11
Hey Buzz. Lægger du lige et svar?
Avatar billede mlunde Nybegynder
01. februar 2011 - 00:19 #12
svar