Avatar billede ducks Nybegynder
25. november 2010 - 21:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Underlig fejl i Eclipse

Får denne fejl i Eclipse:

Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: adminController/MainController
Caused by: java.lang.ClassNotFoundException: adminController.MainController
    at java.net.URLClassLoader$1.run(URLClassLoader.java:202)
    at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
    at java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.java:190)
    at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:307)
    at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Launcher.java:301)
    at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:248)

Koden ser således ud:

package adminController;

import javax.swing.UIManager;

public class MainController {
    public static void main(String[] args) {
        try {
            UIManager.setLookAndFeel(UIManager.getSystemLookAndFeelClassName());
        }
        catch (Exception e) {
            e.printStackTrace();
        }

        StartController startController = new StartController();
    }

Fjerner jeg startController, er fejlen der stadig - hvad kan det være, der går galt?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. november 2010 - 21:18 #1
Den kan ikke finde klassen.

Er klassen oprettet i pakken adminController??
Avatar billede ducks Nybegynder
26. november 2010 - 15:57 #2
Ja det er den
Avatar billede arne_v Ekspert
26. november 2010 - 20:51 #3
Ude til venstre i package explorer?
Avatar billede ducks Nybegynder
27. november 2010 - 16:08 #4
Avatar billede arne_v Ekspert
27. november 2010 - 16:22 #5
Og der er ikke fejl i MainController?
Avatar billede ducks Nybegynder
27. november 2010 - 17:06 #6
Det skulle jeg ikke mene, koden ser ud som den går ovenfor og samme problem hvis jeg fjerner StartController
Avatar billede arne_v Ekspert
27. november 2010 - 23:37 #7
Mystisk fejl.

Jeg har umiddelbart ikke flere gode ideer.
Avatar billede ducks Nybegynder
04. december 2010 - 17:18 #8
lukker. blev aldrig løst og nu er det afleveret, med en del besvær.