Avatar billede steffen8260 Nybegynder
25. november 2010 - 14:34 Der er 1 kommentar

Click event på usercontrol som er fyldt med controls

Hej alle,

Jeg har givet mig i krig med at lave en usercontrol i vb.net.

Usercontrollen skal ende med at blive til en advanceret knap, så den er fyldt med Label og Picture controls.

Min udfordring er at den kun reagere hvis der bliver klikket på selve usercontrolen, dvs hvis brugeren trykker på en label eller picture control sker der intet.

Umiddelbart tror jeg det er noget event på usercontrollen jeg skal have styr på, men er lidt på bar bund.

Nogen der har et hint til hvordan jeg kommer videre?
Avatar billede Spotgun Seniormester
25. november 2010 - 18:05 #1
Jeg ved ikke om der er nogen pænere løsning, men prøv dette. Jeg udvikler normalt ikke i VB, så jeg lavede en C# løsning der fungerede, og fik den oversat til VB.Net. Vil tro det stadig fungerer efter hensigten :)

Public Partial Class UserControl1
    Inherits UserControl
    Public Sub New()
        InitializeComponent()
        For Each c As Control In Me.Controls
            c.Click += New EventHandler(AddressOf UserControl1_Click)
        Next
    End Sub

    Private Sub UserControl1_Click(sender As Object, e As EventArgs)
        MyBase.OnClick(e)
    End Sub
End Class