Avatar billede mlunde Nybegynder
24. november 2010 - 16:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PHP: Insert into

Hej.
Jeg kan simpelthen ikke gennemskue denne fejl.
Jeg får flg. fejl:
Error: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '1' at line 1

Mit PHP-dokument ser sådan her ud og modtager data fra en form på en tidligere side.

<?php
include("database.php");

$sql = mysql_query("INSERT INTO deals (id, name, description, originalPrice, midPrice, lowPrice)
VALUES
('', '$name', '$description', '$originalPrice', '$midPrice', '$lowPrice')");

if (!mysql_query($sql,$con))
  {
  die('Error: ' . mysql_error());
  }
echo "Deal created.";

?>
Avatar billede DGudiksen Nybegynder
24. november 2010 - 16:41 #1

<?php
include("database.php");

$sql = mysql_query("INSERT INTO deals (name, description, originalPrice, midPrice, lowPrice)
VALUES
('$name', '$description', '$originalPrice', '$midPrice', '$lowPrice')");

if (!mysql_query($sql,$con))
  {
  die('Error: ' . mysql_error());
  }
echo "Deal created.";

?>

Dette er ikke testet, men prøv om det skulle ændre på det. Det jeg har gjort er at fjerne "id" da du alligevel ikke indsætter noget der.
Avatar billede mlunde Nybegynder
24. november 2010 - 17:21 #2
Desværre, den duede ikke :(
Avatar billede webweaver Praktikant
24. november 2010 - 17:46 #3
mysql_query("INSERT INTO deals (name, description, originalPrice, midPrice, lowPrice) VALUES ('$name', '$description', '$originalPrice', '$midPrice', '$lowPrice')") or die (mysql_error());

Hvis du bare sætter dette ind og fjerner det andet i første omgang. (også if sætningen), melder den så også fejl?
Avatar billede DGudiksen Nybegynder
24. november 2010 - 17:47 #4
$sql = mysql_query("INSERT INTO deals SET name='$name', description='$description', originalPrice =$originalPrice, midPrice='$midPrice', lowPrice='lowPrice'");

Prøv det istedet for at bruge VALUES..
Avatar billede mlunde Nybegynder
25. november 2010 - 10:38 #5
Til Webweaver: Jeg får en tom side, og der er ikke opdateret noget i databasen.

Til DGudiksen: Jeg får "Error. Query is empty"
Avatar billede webweaver Praktikant
25. november 2010 - 17:26 #6
Hmm det er underligt.

Dine tabel navne passer og så videre ikke? Præcist?
Og du connecter vel også til databasen først?

Prøv evt. at connect manuelt uden brugen af en include i første omgang.
Avatar billede mlunde Nybegynder
26. november 2010 - 23:31 #7
Der blev desværre ingen svar der duede. Og jeg skal desværre ikke bruge koden alligevel. men tak alligevel folkens