Avatar billede machholdt Nybegynder
23. november 2010 - 20:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Er det muligt at overskrive en double variabels toString metode, hvis ja, hvordan?

Hej

Som titel, Er det muligt at overskrive en double variabels toString metode, hvis ja, hvordan?

Skal have en værdi (Double) til at blive repræsenteret som et X hvis en værdi ikke før har været indlæst i den. Dette vil jeg løse ved at overskrive toString metoden, så hvis ingen værdi udskrive et X til skærmen.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. november 2010 - 20:35 #1
Nej.

Du kan enten lave det som paent OOP og encapsulate din double i en custom klasse som har en passende toString metode.

Eller tage det tunge artilleri i brug og weave noget ind i koden med et AOP framework som AspectJ.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
23. november 2010 - 20:39 #2
Det nemmeste ville nok være at lave din egen OOP double klasse som så har den passende toString metode.
Avatar billede machholdt Nybegynder
23. november 2010 - 20:53 #3
Hmm. OK.

Arne V >> Kan du komme med et forslag til hvordan det skal se ud? Altså den første mulighed du nævner.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. november 2010 - 21:14 #4
Eksempel:

public class DoubleWrapper {
    private double val;
    private boolean ini;
    public DoubleWrapper() {
        ini = false;
    }
    public void setVal(double val) {
        this.val = val;
        ini = true;
    }
    @Override
    public String toString() {
        return ini ? Double.toString(val) : "X";
    }
    public static void main(String[] args) {
        DoubleWrapper dw = new DoubleWrapper();
        System.out.println(dw);
        dw.setVal(123.456);
        System.out.println(dw);
    }
Avatar billede machholdt Nybegynder
24. november 2010 - 16:04 #5
Tak for hjælpen smider du et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. november 2010 - 16:10 #6
svar