Avatar billede leasing Nybegynder
23. november 2010 - 15:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Script til at få http adressen

Er det muligt at lave et script (skal fungere i en html.fil) som finder ud af hvad der står i adresselinien?
I asp kan jeg sagtens få resultatet:
<%
varurl = "http://"
varurl = varurl & Request.ServerVariables("HTTP_HOST")
varurl = varurl & Request.ServerVariables("URL")
if Request.ServerVariables("QUERY_STRING") <> "" then
      varurl = varurl & "?" & Request.ServerVariables("QUERY_STRING")
end if
response.write varurl
%>

men nu kan jeg ikke benytte asp i den løsning vi har fra udviklerne, så det skal være et script som kan afvikles i en html.fil.

Det som er vigtigt er:
if der står "www.domæne.dk" i adressefeltet skal der redirectes til www.domæne2.dk
else
skal den gøre følgende
end if

Håber det kan lade sig gøre i et script.
På forhånd tusind tak.
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2010 - 16:11 #1
window.location.href

if (window.location.href.indexOf("www.domæne.dk") > -1)
    window.location.replace("http://www.domæne2.dk")
Avatar billede leasing Nybegynder
24. november 2010 - 10:13 #2
T4NK3R: Hvis nu jeg skal have det ind i en html.fil så den er brugbar, hvordan ser det så ud

HTML.filen ser således ud i dag:
<html>

<navisioninit>
<navisionlogout>

<head>
<title></title>
<link rel="stylesheet" href="x.css" type="text/css">
<META http-equiv="refresh" content="0;URL=http://www.domæne.dk">
</head>
</html>

Det der så skal ske er jo så:

hvis windows.location.href = www.domæne.dk så
  redirect til www.domæne2.dk
else
  <navisioninit>
  <navisionlogout>
end if

Der skal ikke redirectes hvis feks. windows.location.href = www.donæne.dk/mappe/x.aspx

Håber det er forklaret ok.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2010 - 14:15 #3
Det kan sådan set ligge hvorsomhelst (i en scriptblok), men nok bedst i head:
F.eks:
<html>
<navisioninit>
<navisionlogout>
<head><script>
    if (window.location.href.indexOf("www.domæne.dk") > -1)
        window.location.replace("http://www.domæne2.dk/mappe/x.aspx")
</script></head>
<body>
..
.

Men jeg er lidt "bekymret" for de to navisiontags - hvad laver de dér (hverken i head eller body) ?
Avatar billede leasing Nybegynder
24. november 2010 - 14:46 #4
hjemmeside = www.domæne.dk
navisionløsning = www.webdomæne.dk

Vi vil gerne have at brugerne logger på vores navisionløsning via www.domæne.dk. - det er derfor den skal redirecte til www.domæne.dk hvis man har tastet www.webdomæne.dk.

Som jeg læser scriptet kører den med det samme de 2 navisiontags. Det skal den helst ikke, da det giver loginfejl når der logges på via www.domæne.dk.

Den skal først læse i href om der er tastet www.webdomæne.dk
Hvis der er skal den redirecte til www.domæne.dk
  ellers
afvikles navisiontags og redirect
<navisioninit>
<navisionlogout>
redirecte til www.domæne.dk
end if

De 2 navisiontags bruges når bruger ikke har brugt navisionløsning i x antal min. Dvs. den logger dig automatisk af (hvis man klikker på et menupunkt i navisionløsningen) og redirecter til www.domæne.dk.

Det jeg forstiller mig er noget ala (ved godt det ikke er rigtigt)

<html>
<head><script>
    if (window.location.href.indexOf("www.webdomæne.dk") > -1)
        window.location.replace("http://www.domæne.dk")
    else
      <navisioninit>
      <navisionlogout>
      redirect til www.domæne.dk
    end if
</script></head>
<body>
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2010 - 18:46 #5
Har du prøvet ?

Overordnet kan man sige, at browseren forlader siden lige efter:
window.location.replace()

I praksis faktisk fuldfører den dog den aktuelle "blok" javascript..
- så du kan evt. splitte det helt:

<html>

  <head>

      <script>
        if (window.location.href.indexOf("www.webdomæne.dk") > -1)
            window.location.replace("http://www.domæne2.dk/mappe/x.aspx")
      </script>

      <title>
        Log ind
      </title>

  </head>

  <navisioninit>
  <navisionlogout>

  <body>
  </body>

</html>

Hvis den når ned til navision, så ER der faktisk tale om "else" (fordi vi er her endnu)

NB: I ovenstående ligger navision hverken i <head> eller <body> som oprindeligt..
- prøv det!

PS: "end if" - LOL. I javascript hedder det:

if (noget er true)
  {
  noget javascript her
  }
else
  {
  noget andet javascript her
  }

{ og } er kun nødvendige hvis der er mere end ét statement.
- de skader dog aldrig.
Avatar billede leasing Nybegynder
26. november 2010 - 13:22 #6
Tusind tak for svar.
Det viste sig at problemet lå et andet sted og er løst nu.
Laver du et svar, så du kan få point for dine ideér og hjælpsomhed.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2010 - 16:17 #7
Se #1 : )