Avatar billede Slettet bruger
22. november 2010 - 16:45 Der er 5 kommentarer

PHP SQL While

Hejsa.

Jeg skal have lavet noget SQL hvor tænker at bruge sql while inde i en sql while. Eks:

$sql = "SELECT TEST";
$query = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
while($data = mysql_fetch_assoc($query)){

$sql = "SSELECT TEST";
$query = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
while($data = mysql_fetch_assoc($query)){
}

Problemet er jo så at når jeg udskriver et eller andet fra en tabel inde i dobbelt while, så udskriver den resultatet to gange. Er der nogen mulighed for at undgå dette, eller er der en helt anden løsning?

Vh
Simon
Avatar billede DGudiksen Nybegynder
22. november 2010 - 16:58 #1
Husk lige at få lagt spørgsmålet i den rigtige kategori ;-) - Men alt i alt, forstår jeg ikke hvad det er du vil opnå ved at dit eksempel ? Tror du bliver nødt til at uddybe det mere.

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2010 - 17:13 #2
Jeg har en liste hvor jeg skal have alle info om hvor mange fx sidde pladser der er tilbage, reserverede pladser o.s.v. Bliver nød til at benytte flere SQL Sætninger for at opnå alle resultater, og den nemmeste løsning jeg kunne tænkte mig til var at benytte while i while, men så opstår dobbelt-problemet - ved ikke om det hjalp på forståelsen? :)
Avatar billede DGudiksen Nybegynder
22. november 2010 - 18:03 #3
Enlig ikke særlig meget, kan du prøve at smide din kode herind så man kan se det? - Så kan det være jeg bedre forstår det :)
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2010 - 18:21 #4
Er i tvivl om hvilken kode jeg skal skrive, derfor jeg spurgte :)
Du har ikke nogen mulighed for at skrive et par eksempler?
Avatar billede DGudiksen Nybegynder
22. november 2010 - 20:42 #5
hmm det er svært for mig lige at lave et par eksempler uden at have den vilde ide om hvad det går ud på, men du burde jo bare kunne gemme dit data i en variabel, også kun udskrive den i den ene while, så skulle det ikke så gerne blive skrevet 2 gange.