Avatar billede Mabora Nybegynder
22. november 2010 - 13:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvad mon det er?

Pludselig fra den ene dag til den anden opfører min mail sig anderledes. Hver gang jeg skal afsende en mail kommer der en besked frem:

A program is tryging to sccess e-mailadresses you have stored in Outlook. Do you want to allow this? If this is unexpectet you should answer no.

Da jeg ved at sådan noget KAN være virus - og jeg aldrig har set det før svarer jeg nej. Ved et uheld kom jeg dog til at svare ja - og den mail jeg ville afsende var VÆK??

Det eneste 'nye' er at jeg har afinstinst.Spamfighter 8var udløbet) og installeret en ny udgave

Mailwarebytes og avastantivirus finder ingenting. CCcleaner heller ikke. F-secure onlinescanner ej heller noget.

Er det nogen som har en ide om hvad dette kan være og hvordan jeg finder det og får det væk?

Håber at nogen kan hjælpe.

Med venlige hilsner
Mabora
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. november 2010 - 23:55 #1
Prøv at afinstallere spamfighter igen, dernæst skal du bruge ccleaner til at fjerne alle rester fra begge spamfighterinstallationer.
Herefter prøver du igen at afsende en mail. Hvis der stadig kommer denne meddelelse, så stammer problemet sansynligvis ikke fra spamfighter. Og såalligevel måske. Jeg ved af personlig erfaring, at spamfighter leverer en del "spam", når den er afinstalleret. Jeg brugte ret meget krudt på at fjerne alle reminicenser efter afinstalleringen.
Derfor har jeg også fravalgt programmet igen.
Hvis meddelelsen forsvinder efter afinstalleringen, så stammer den logisk fra spamfighter.
Der er så efterfølgende intet i vejen for at instalere spamfighter igen.
Det sidste er naturligvis helt op til dig selv.
/ptj_11
Avatar billede Mabora Nybegynder
23. november 2010 - 00:39 #2
Hej.
Mange tak for dit svar.
Det virkede;-) - Ikke mere af det. MEN
hm...Jeg vil jo gerne have et spamfilter - for det er jo ret irriterende med al den spam som kommer. Kan du anbefale et andet spamfilter som er bedre?
Mange tak igen - er der ikke noget med at du skal lægge et svar for at få point?
VH Mabora
Avatar billede ptj_11 Forsker
23. november 2010 - 02:05 #3
Umiddelbart har jeg ikke noget imod spamfighter, men det irriterer mig, at et firma, der gør sig til af at holde spam fra døren, ikke magter, eller ikke ønsker at investere resourcer i at systemudvikle, så deres egen software ikke genererer unødigt besvær. Det er i mine øjne ikke meget bedre end den spam, de arbejder for at forhindre i at lande i folks indbakker.
Men hvis det ellers holder spammails væk til din tilfredshed, så er der ikke noget i vejen for at fortsætte med det.
Jeg selv benytter Norton 360, som ud over firewall og antivirus, samtidigt har et ganske udemærket spamfilter. Altså tre i en.
Det er jo også nok værd at overveje.
Men ellers glad for at kunne hjælpe dig.
/ptj_11
Avatar billede Mabora Nybegynder
23. november 2010 - 10:38 #4
Hej igen.
Ja, det må jeg lige overveje.

Som det ser ud nu - er spamfighter jo afinstalleret - og der komme ikke flere blokeringer/spørgsmål om access...men til gengæld er mit mailsystem langsomt nu som bare......Gad vide om der ligger noget tilbage fra Spamfighter som cc ikke kan tage? Hvordan fandt du 'resterne' fra Spamfighter.

Og ja, jeg vil give dig ret. Det virker lidt som om de ikke 'fejer foran egen dør først'

VH Marianne
Avatar billede ptj_11 Forsker
23. november 2010 - 19:01 #5
Det er desværre så længe siden, at jeg desværre ikke kan huske det mere.
Det kunne tyde på, at dit mailsystem forsøger at aktivere et eller andet, som ikke er til rådighed mere.
Hvis du er heldig, så kan du finde nogle oplysninger om, hvad det kunne være, og hvor henne på maskinen det forventes at være.
Højreklik på denne computer og vælg "Administrer/Logbog".
Herunder finder du alle registrerede hændelser i system og programmer.
Se om du kan finde noget der, og så tager vi den derfra.
/ptj_11
Avatar billede Mabora Nybegynder
09. december 2010 - 18:14 #6
Hej igen.
Mange tak - jeg kunne dog ikke lige finde noget. Installerede Spamfighter igen - og...problemet kom igen. Så ja, det kan jo diskuteres om man har lyst til at bruge dette:-/

Men mange tak for din hjælp - lægger du et svar så sender jeg point afsted:-)
VH Mabora
Avatar billede Mabora Nybegynder
09. december 2010 - 18:14 #7
Hvordan er det lige jeg jeg laver point?
Avatar billede Mabora Nybegynder
09. december 2010 - 18:15 #8
Nåeh, sådan - så er det det bare et svar jeg mangler fra dig:-)
Avatar billede ptj_11 Forsker
09. december 2010 - 22:55 #9
Jeg har skam svaret dig en gang, og du har altså også givet mig point, så mere behøves ikke.
Du kan se, at mit svar #3 er grønt, og det bliver det, når det er accepteret og points delt ud.
Ang. spamfighter, så er det vist ikke det eneste, som de er kommet nemt om ved. Der har tidligere kørt en diskution her på sitet.
/ptj_11