Avatar billede GoofyDK Nybegynder
21. november 2010 - 13:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Et spørgsmål omkring læsning af text filer

Hej endnu engang.

Jeg fik en god løsning på det problem via: http://www.eksperten.dk/spm/924143

Jeg brugte denne løsning:

string tekst = "Test";
                                List<string> cencuredWords = new List<string>();
                                cencuredWords.AddRange(File.ReadAllLines(@"C:\ord.txt"));

                                IEnumerable<string> forbiddenWords = from s in cencuredWords where tekst.Split().Contains(s) select s;
                                string w = string.Join(", ", forbiddenWords);
                                if (w.Length > 0)
                                {
                                  Console.WriteLine("Fejl: " + w + ");
                                }

Det virker også super godt, men hvis jeg gerne vil have det udviklet lidt bedre. Så ledes, at hvis der f.eks. står dette i ord.txt:

www
.dk
.com

Så reklame ikke er tilladt. For at komme det problem til bunds brugte jeg .Replace(".", " ") - det virker også fint nok, men ville gerne have fjernet alle de Replacer. Så den hvis der er noget som står i ord.txt og matcher til det der står i min string "tekst", giver den fejl.

F.eks.

string tekst = "www.eksperten.dk";

Så skal den give fejl, fordi www og .dk er i string.
Også hvis de bare står:

string tekst = "hejwwwmedjer";

Så skal den også give fejl, fordi der er www i "tekst".

Håber i kan hjælpe mig videre fra problemet :-)
Avatar billede bvli Praktikant
21. november 2010 - 13:45 #1
IEnumerable<string> forbiddenWords = from s in cencuredWords where tekst.IndexOf(s) > -1 select s;
Avatar billede GoofyDK Nybegynder
21. november 2010 - 13:49 #2
Er det bare IndexOf der skal benyttes i den?
Så alt som måske bliver skrevet i en linje, der vil den finde ud af det?
Avatar billede bvli Praktikant
21. november 2010 - 13:53 #3
Det skulle jeg mene.
Avatar billede GoofyDK Nybegynder
21. november 2010 - 13:54 #4
Det ser sådan ud da jeg testede det. Læg et svar, og tak for hjælpen :-)
Avatar billede GoofyDK Nybegynder
21. november 2010 - 15:35 #5
Og hvis den skal læse alt i filen ord.txt som .ToLower(); Hvor skal denne så sættes?
Avatar billede bvli Praktikant
22. november 2010 - 09:35 #6
IEnumerable<string> forbiddenWords = from s in cencuredWords where tekst.IndexOf(s, StringComparison.OrdinalIgnoreCase) > -1 select s;

Jeg regner med, at det er fordi du vil undgå case sensitive sammenligning. Det gør du bedst på ovennævnte måde.
Avatar billede GoofyDK Nybegynder
22. november 2010 - 16:17 #7
Super tak for hjælpen!