Avatar billede wedia Nybegynder
19. november 2010 - 12:20 Der er 1 løsning

Kan ikke få ValidateRequest til at virke?

Hej Eksperter,

jeg har en side hvor jeg har en side hvor jeg i en user control har en wysiwyg editor, så for at kunde poste html koden fra denne har jeg sat ValidateRequest="false" i sidens header, men jeg får stadig "A potentially dangerous Request.Form value was detected from the client" fejlen ??

her er hvordan min side ser ud

<%@ Page Title="Home Page" Language="C#" MasterPageFile="~/Site.master" AutoEventWireup="true" CodeFile="Default.aspx.cs" Inherits="_Default" ValidateRequest="false"%>
<%@ Register Src="~/AddHtml.ascx" TagName="AddHtml" TagPrefix="Demo" %>
<asp:Content ID="HeaderContent" runat="server" ContentPlaceHolderID="HeadContent">
</asp:Content>
<asp:Content ID="BodyContent" runat="server" ContentPlaceHolderID="MainContent">

    <Demo:AddHtml ID="AddHtml"  runat="server"/>

</asp:Content>

Jeg har også prøvet at HtmlEncode input'et men får stadig samme fejl ??

Her er funktionen i min user control som bliver kald ved postback

public void AddPost_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        Manager Manager = new Manager();

        DateTime MyDateTime = new DateTime();
        MyDateTime = DateTime.ParseExact(PublishDate.Value, "dd-MM-yyyy HH:mm:ss",null);

Manager.AddBlogPost(int.Parse(Blogs.SelectedItem.Value), Title.Value, Decs.Value, PrettyUrl.Value, H1.Value, HttpUtility.HtmlEncode(Teaser.Value), HttpUtility.HtmlEncode(Post.Value), MyDateTime);
}

er der nogle der kan hjælpe!!?
Avatar billede keysersoze Guru
19. november 2010 - 12:55 #1
Hvis du arbejder med 4.0 er du nødt til at sætte følgende op i din web.config;

<system.web>
  <httpRuntime requestValidationMode="2.0" />
</system.web>