Avatar billede baitianlong Nybegynder
18. november 2010 - 10:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan man presette cascadingdropdowns ?

Jeg har 3 ajax toolkit cascadingdropdown med country, state og city. Hvordan kan man presette dem?

Jeg har proevet med ddlCountry.SelectedIndex = 30 i Page_PreRender, men det virkede ikke.

derefter med java script:

setTimeout("document.getElementById('ddlCountry').selectedIndex=30", 10000)

Og det virker, den skifter land, men det udloeser desvaerre ikke web servicen som skal loade states.
Hvordan faar man den event fyret af, saa der loades states og senere cities?
Avatar billede Syska Mester
18. november 2010 - 10:47 #1
Avatar billede Syska Mester
18. november 2010 - 11:11 #2
http://www.asp.net/ajax/ajaxcontroltoolkit/samples/CascadingDropDown/CascadingDropDown.aspx

SelectedValue - Optional value to select by default. This needs to exactly match the string representation of a value in the DropDownList.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
18. november 2010 - 11:24 #3
Det var jo ikke specielt svaert :) Jeg havde ellers regnet med man skulle saette den med javascript, men dette virker:

CascadingDropDown1.SelectedValue = user.Country;
CascadingDropDown2.SelectedValue = user.State;
CascadingDropDown3.SelectedValue = user.City;

De bliver saadan sat lidt efter lidt

Du kan bare smide et svar...
Avatar billede Syska Mester
18. november 2010 - 11:34 #4
De controls er dejlige at arbejde med ...

svar.