Avatar billede ducks Nybegynder
16. november 2010 - 19:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

JDBC virker ikke

Jeg har et underligt problem med JDBC når jeg ligger programmet op på en Linux server, på min Mac fungerer det upåklageligt. Det skal lige siges at begge maskiner bruger hver deres lokale mysql database, men connector osv er inkluderet i jar filen, så det er det samme.

Når jeg vil starte det på serveren møder jeg den her fejl, som virkelig ikke giver mig meget at arbejde med (både getMessage() og printStackTrace()):

onnecting to mysql..
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '????????????????' at line 1
com.mysql.jdbc.exceptions.MySQLSyntaxErrorException: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '????????????????' at line 1
  at com.mysql.jdbc.SQLError.createSQLException(SQLError.java:1051)
  at com.mysql.jdbc.MysqlIO.checkErrorPacket(MysqlIO.java:3566)
  at com.mysql.jdbc.MysqlIO.checkErrorPacket(MysqlIO.java:3498)
  at com.mysql.jdbc.MysqlIO.sendCommand(MysqlIO.java:1959)
  at com.mysql.jdbc.MysqlIO.sqlQueryDirect(MysqlIO.java:2113)
  at com.mysql.jdbc.ConnectionImpl.execSQL(ConnectionImpl.java:2562)
  at com.mysql.jdbc.ConnectionImpl.configureClientCharacterSet(ConnectionImpl.java:1856)
  at com.mysql.jdbc.ConnectionImpl.initializePropsFromServer(ConnectionImpl.java:3457)
  at com.mysql.jdbc.ConnectionImpl.connectOneTryOnly(ConnectionImpl.java:2328)
  at com.mysql.jdbc.ConnectionImpl.createNewIO(ConnectionImpl.java:2122)
  at com.mysql.jdbc.ConnectionImpl.<init>(ConnectionImpl.java:774)
  at com.mysql.jdbc.ConnectionImpl.getInstance(ConnectionImpl.java:371)
  at com.mysql.jdbc.NonRegisteringDriver.connect(NonRegisteringDriver.java:289)
  at java.sql.DriverManager.getConnection(libgcj.so.90)
  at bot.source.Common.<init>(Common.java:41)
  at bot.source.Main.main(Main.java:7)

Min connection som står på linie 41 ser sådan her ud:

Connection con = (Connection) DriverManager.getConnection(url, MYSQL_USERNAME, MYSQL_PASSWORD);
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2010 - 20:13 #1
Hvilken version af MySQL de to steder? Og hvilken version af MySQL Connector/J?
Avatar billede ducks Nybegynder
16. november 2010 - 20:24 #2
MySQL connectoren hentede jeg i går fra MySQL's side, den der skulle virke x-platform.

På min computer:
Server Version: 5.1.52

Serveren:
5.0.51a-24+lenny4
Avatar billede ducks Nybegynder
16. november 2010 - 20:25 #3
Helt præcist: mysql-connector-java-5.1.13, hvis der er 32/64 bit har jeg hentet den til 64bit, det kører serveren også
Avatar billede arne_v Ekspert
17. november 2010 - 04:14 #4
MySQL connector skulle være den samme uanset 32 eller 64 bit.

Kunne du prøve med en ældre version af MySQL connector på serveren?
Avatar billede ducks Nybegynder
17. november 2010 - 12:06 #5
Jo, det ville ikke være et problem at forsøge med, men ved du hvor jeg finder en?

http://www.mysql.com/downloads/connector/j/
Avatar billede ducks Nybegynder
17. november 2010 - 12:08 #6
Nevermind, den stod jo lige ovre til højre :)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. november 2010 - 15:10 #7
Bemaerk at det er et skud i taagen med den connector version.

Men der maa jo vaere en eller anden forskel paa de to systemer.
Avatar billede ducks Nybegynder
26. november 2010 - 15:56 #8
Det virkede med den gamle connecter
Avatar billede arne_v Ekspert
26. november 2010 - 16:05 #9
:-)