Avatar billede troels_p Nybegynder
11. november 2010 - 18:40 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Loginsystem / sessions

Hejsa,

Er der ikke nogen der har et rigtig godt link til lidt hvor man kan copy-paste sig til en loginfunktion der kører med sessions?

Den skal beskytte i alt 3 sider. 1 side varetager alle funktioner, og linker til de 2 andre sider (de 2 andre sider er funktioner: tilføj note, og slet note)
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
11. november 2010 - 18:48 #1
Alså, et rigtig godt et er det her: http://www.evolt.org/node/60384.... der er måske lidt mere en hvad du kræver, men det gør vel ikke noget:)

Cyberman29
http://youhost.tk
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
11. november 2010 - 18:49 #2
Avatar billede webweaver Praktikant
11. november 2010 - 21:11 #3
Ret overkill med det kæmpe login system, som også kun fungerer med PHP5, til den smule.

Dette burde være noget for dig :)

http://www.phpeasystep.com/phptu/6.html
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
12. november 2010 - 00:18 #4
Jeg ved godt det måske er ret OVERKILL, men for det første udfylder det alle hans krav, og så giver det en masse ekstra, og hvis ikke han har PHP5 kan han jo også bare lade være med at downloade det:) det var jo bare et forslag:)

Håber du forstår mig webweaver:)

Cyberman29
http://youhost.tk
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
12. november 2010 - 00:21 #5
Eller "lave det"
Avatar billede repox Seniormester
12. november 2010 - 12:45 #6
Jeg har udviklet et simpelt brugersystem som egentlig er til brug for simpel implementering.

Beskrivelse af projektet kan ses her:
http://cc.err0r.dk/ss/
Dokumentation for objektets metoder og medlemmer kan ses her:
http://cc.err0r.dk/ss/reference.html

Hvis projektet har interesse kan det downloades her (i nogle timer, inden jeg piller zip-filen ned igen):
http://cc.err0r.dk/ss/simpleusers.zip
Avatar billede Fnugus Nybegynder
12. november 2010 - 14:26 #7
Det kan gøres noget så simpelt som:

------kode start-----
<?
session_start();

if(isset($_POST['user']) && isset($_POST['pass']))
{
  // Slå op i fil/database efter brugernavn og sammenlign med pass
    // fx i MySQL
  $sql = mysql_query("SELECT * FROM table_brugere WHERE brugernavn='$_POST[user]' LIMIT 0,1");
  $userdata = mysql_fetch_array($sql);
  if($_POST['pass'] == $userdate['pass'])
  {
    // brugeren logges ind
    $_SESSION["bruger_logget_ind"] = true;
    $_SESSION["bruger_navn"] = $_POST['user'];
  }
  else
  {
    // brugeren skrev forkert
    echo "Forkert brugernavn eller pass";
  }
?>
<form action="?" method="post">
Brugernavn: <input type="text" name="user"><br>
Password: <input type="password" name="pass"><br<
<input type="submit" value="Log Ind">
</form>
-----------kode slut--------

For at checke om brugeren er logget ind kan du i starten af alle andre filer gøre flg.:
-------kode start--------
<?
session_start();
if(!isset($_SESSION["bruger_logget_ind"]) || $_SESSION["bruger_logget_ind"] !== true)
{
  // Bruger ikke logget ind
  echo "Du må kun se denne side når du er logget ind";
}
-------kode slut-------

Ovenstående forudsætter at du har adgang til en mysql database med en tabel ved navn tabel_brugere med felterne "bruger" og "pass".

Alternativt kan du hente info'en fra en anden fil på serveren, eller specificere den i et array i selve login filen...
Avatar billede repox Seniormester
12. november 2010 - 15:06 #8
#7
Din kode er ikke sikker mod SQL injection.
Og hvorfor vil du have to session variabler, når en enkelt kan opnå dit ønskede mål?
Avatar billede webweaver Praktikant
12. november 2010 - 15:33 #9
cyberman29, det er også helt fint at komme med forslag.
Vi alle skal jo trods alt kunne være her. :)
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
12. november 2010 - 22:30 #10
He, tak for at du forstår mig:) webweaver
Avatar billede repox Seniormester
18. november 2010 - 07:33 #11
Hvad så, troels_p - er du kommet videre?
Avatar billede troels_p Nybegynder
09. februar 2012 - 17:41 #12
Folk må blive bedre til at lave svar. :-)
Avatar billede majbom Novice
09. februar 2012 - 17:52 #13
du bad jo aldrig om et??
Avatar billede webweaver Praktikant
09. februar 2012 - 19:08 #14
Endnu en til blacklisten .. Nogle gange er det svært at forstå, hvorfor man hjælper folk herinde. Trols_p, du fik da ellers flere forskellige brugbare svar, så du kunne sagtens have bedt om et svar fra en af posterne, så du kunne uddele pointene.
Avatar billede majbom Novice
10. februar 2012 - 09:47 #15
-> #14 - hvis man kigger spørgers andre spørgsmål igennem, kan man se at han selv har taget points igen, hvis der ikke er kommet et "svar" - så måske vedkommende slet ikke ved at det er normal kotume her på siden at gøre dette...
Avatar billede webweaver Praktikant
10. februar 2012 - 15:36 #16
Kan godt tænkes. Det ved brugeren fremover, hvis han opretter flere tråde.