Avatar billede scarface335 Nybegynder
10. november 2010 - 11:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Smpt adresse fra outlook.ContactItem, der indeholder en ex adresse.

Hej.

Jeg skal bruge en smtp adresse på modtagere af mails der ligger i min udbakke, har prøvet en del, men kan ikke få det til at virke, problemet er ar kontakterne indeholder EX adresser, men skal bruge smtp adresserne.
Avatar billede Syska Mester
10. november 2010 - 11:56 #1
Skal du ikke bare lave et MX Lookup på domain delen ?
Avatar billede scarface335 Nybegynder
10. november 2010 - 12:15 #2
MX Lookup ?
Avatar billede Syska Mester
10. november 2010 - 12:43 #3
Kan også ske at jeg forstår hvad det er du vil have ...

SMTP Addressen forstår jeg som SMTP serveren der er ansvarlig for at modtage mail for et givent domain.

Du skriver du skal bruge "en" ... som om den er tilfælfig. Kan du måske eventuelt forklare lidt mere tydeligt hvad det er du søger.

mvh
Avatar billede scarface335 Nybegynder
10. november 2010 - 12:55 #4
Jeg vil gerne kunne løbe min sentItems folder igennem og vise mail adressserne på alle dem jeg har sent mails til.

Problemet er at nogen har en exchange mailadresse, men jeg vil se deres smtp adresse, her er mit kode. Problemet opstår når det er en ex mailadresse men outlook ikke kan finde exchange useren.

oid showReciever_Click(Office.CommandBarButton Ctrl, ref bool CancelDefault)
        {

            Microsoft.Office.Interop.Outlook.Recipients recipents = item.Recipients;

            for (int x = 1; x <= recipents.Count; x++)
            {
                string emailAddr = recipents[x].Address;
                if (!emailAddr.Contains("@"))
                {
                    emailAddr = this.getToEmailFromGlobalExchangeContactLists2(recipents[x].AddressEntry);

                }

                MessageBox.Show("Modtager " + x.ToString() + " " + emailAddr);
            }

        public String getToEmailFromGlobalExchangeContactLists2(Outlook.AddressEntry _oaEntry)
        {
            String emailadr = String.Empty;
            try
            {

                Outlook.ExchangeUser oExUser;
                Outlook.AddressEntry oAEntry;

                oAEntry = _oaEntry;
                oExUser = oAEntry.GetExchangeUser();

                if (oExUser != null)
                {
                    emailadr = oExUser.PrimarySmtpAddress.ToLower();
                }
                else
                {

                }

                oAEntry = null;
                oExUser = null;

                return emailadr;

            }
            catch
            {
                return emailadr;
            }
Avatar billede Syska Mester
10. november 2010 - 13:04 #5
ahh, så du får noget ala: user@domain.local

Hmmmm, hvis de er sendt intern, så er de jo sendt til den mail ... og så skal du nok lave et lookup i dit AD for at finde de eventuelle SMTP Address ... men den er jo stadig sendt til den anden addresse.

Jeg tror dit object har default addr inde fra AD'et, og derfor får du den addresse som din mail rent faktisk er sendt til.

Så alt virker som det skal efter min mening ...
Avatar billede scarface335 Nybegynder
10. november 2010 - 13:12 #6
Problemet er at jeg får exhange adressen, på de nogle af de folk som sidder i samme domæne som mig og på samme exchange server, men adresserne skal skrives til en database og bruges uden for domænet så derfor duer exchange adressen ikke.

Her er iøvrigt et eksempel på en EX Adresse, som på ingen måde ser ud som du beskriver.

/o=n/ou=First Administrative Group/cn=Recipients/cn=boyan
Avatar billede scarface335 Nybegynder
10. november 2010 - 13:13 #7
Og der er recipents[x].Address der returnere denne adresse, problemet er at den adresse kan jeg ikke sende til fra en mailbox uden for domainet. der skal jeg bruge smtp adressen.
Avatar billede scarface335 Nybegynder
03. januar 2011 - 08:20 #8
Lukket.