Avatar billede neoman Novice
03. november 2010 - 16:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvorfra blev formularen åbnet?

Jeg har en popupformular til at redigere et felt på en formular, dvs den skal skrive en værdi tilbage til den formular hvorfra den blev åbnet.

Jeg gerne vil genbruge popup'en på flere formularer. Er der en værdi for selve formularen som viser hvilken knap eller fra hvilken formular popupen blev åbnet? Jeg ved godt jeg kan lave noget selv, men måske var der noget i Access i forvejen.
Avatar billede mugs Novice
03. november 2010 - 18:12 #1
Jeg tror ikke der ligger noget i Access i forvejen. Når du vikl skrive tilbage til en anden formular, skal Access jo vide hvilken formular der skal skrives til, som du selv også er inde på. Men den formular der skal skrives til, er jo enten ike åben ellers er det ikke den aktuelle formular.

Prøv at arbejde med inputbokse, som placeres i den formular der skal skrives til. Syntaksen er således:

formularfelt = InputBox(Prompt:="Ledende tekst der angiver hvad der skal skrives.", Title:="boksens titel", Default:="")
Avatar billede neoman Novice
03. november 2010 - 19:07 #2
tak mugs - input boxe er ikke sagen fordi der foregår en hel del mere.

Nu har jeg fundet en løsning hvor jeg bruger OpenArgs til at give navnet på den åbnende formular til min popup:

DoCmd.OpenForm "navnet på min pop up", , , , , , Me.Name

og i popup'en, efter noget behandling, kan jeg skrive tilbage til den kaldende formular (alle formularer der kalder popuppen har et bundet felt [Kommentar]:

Forms("Form1")(Me.OpenArgs).Form.Kommentar = Me.txtKommentar

Og popuppen er sat til Modal - så jeg er sikker på, at den form som åbnede popuppen er åben.

Men du har besvaret mit spørgsmål (om man på en form kunne se hvad der åbnede formen, uden selv at have gjort et eller andet), så læg et svar tak.
Avatar billede mugs Novice
03. november 2010 - 22:22 #3
Tak.