Avatar billede agertoft Nybegynder
01. november 2010 - 13:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Refresh side ved redirect

Hej eksperter,

Jeg har en JSP side, der lister studerende, ShowStudents.jsp. I denne table har jeg et link, der kan slette den enkelte studerende. Mit delete-link ser således ud:

<a href="DeleteStudent.jsp?studentid=<%= resultSet.getString("ID")%>" onclick="return confirm('Are you sure you want to delete this student?')">Delete</a>

Min kode på DeleteStudent.jsp vil jeg bare have til at slette den studerende, og hvis det er sket uden problemer, skal brugeren redirectes til ShowStudents.jsp. Problemet er bare, at når jeg bliver redirected, er den slettede student stadig i tabellen. Først når jeg refresher siden, registrerer den, at studenten er slettet.

Jeg har prøvet at redirecte med følgende:
<jsp:forward page="ShowStudents.jsp"/>
og
response.sendRedirect("ShowStudents.jsp");

Jeg kommer fra en .NET baggrund, og her ville jeg bare lave en Response.Redirect("ShowStudents.jsp"); som ville give mig hvad jeg ville have.

Nogle bud på, hvordan jeg får ShowStudents.jsp i en opdateret version ved redirect?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2010 - 13:58 #1
response.sendRedirect("ShowStudents.jsp");

og

Response.Redirect("ShowStudents.jsp");

burde virke helt ens (ihvertfald for det relevante).

Jeg tror at det er browserens cache som driller dig.
Avatar billede agertoft Nybegynder
13. november 2010 - 23:35 #2
Jeg tror, du har ret... jeg kigger nærmere på browserens cashe. Har smidt en pragma no-cache på siden, men uden resultat. Jeg kigger videre. Smid et svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
14. november 2010 - 01:16 #3
svar