Avatar billede kak Nybegynder
01. november 2010 - 11:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Stabil upload via komponent

Jeg har lavet et system til upload af filer. Det bruges internt til nogle kunder der skal kunne uploade store mængder filer til os.

For at gøre det let og brugervenligt, har jeg lavet det som en asp-side (fremfor at lade folk bruge et ftp-program), da jeg så også kan styre, at vi får besked, når noget er uploaded.

Jeg bruger AspUpload som komponent, og for dem der har kan vise ActiveX i browseren, kan de udvælge filerne via XUpload.

Det virker sådan set godt nok, men når folk uploader meget, sker det ofte, at uploaden afbrydes, og det skal jeg prøve at finde en løsning på.

Jeg kan enten forsøge, at finde frem til, hvorfor det sker, men har allerede kigget på lidt af hvert. Netværket er blevet testet men det kan selvfølgelig også være noget på serveren.

Det første spørgsmål er, om der er nogen der har erfaring med, hvordan jeg får gjort den type upload stabil?

Alternativt har jeg overvejet, at skifte til FTP-upload. Men da ikke alle kunder bruger PC, skal jeg finde et komponent, der kan implementeres på en ASP side, uden brug af cmd.exe og unden installation på kunden maskine.

Jeg har søgt lidt, men det første jeg fandt, kunne kun sende filer fra server til server. Og jeg skal jo kunne sende filer fra kunden maskine til serveren.

Er der nogen, der kender til sådan et komponent? Jeg vil jo helst have et komponent, der kan bruges uanset kunden platform, men alternativt kan jeg godt lede med et ActiveX komponent.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
01. november 2010 - 14:01 #1
Det du prøver er at uploade via HTTP og det er ikke nemt.

Hvis jeg må anbefale et alternativ så kig efter en JavaApplet (signeret) der kan lave FTP upload. For FTP er det eneste der er rigtig stabilt ved større filer / større mængder.

Ellers kan du også kigge på WebDav, men det er ikke helt så stabilt og simpelt som FTP.
Avatar billede kak Nybegynder
01. november 2010 - 15:05 #2
Det er også helt fint med mig, at skifte til FTP. Bare det bliver mere stabilt :-)

Kender du tilfældigvis en JavaApplet der kan det?
Avatar billede kak Nybegynder
01. november 2010 - 15:10 #3
Det skal lige tilføjes, at brugeren jo ikke selv skal vælge destinations-server, mappe, og lign, så det skal kun være udvælgelse af egne filer, der skal være synligt for brugeren.

Samtidig vil det være optimalt, hvis der kan redirectes til en anden side, når uploaden er gennemført.
Avatar billede kak Nybegynder
03. januar 2011 - 10:43 #4
Ups, havde helt glemt dette spørgsmål!

Men jeg har skiftet til en Java FTP applet, og det fungerer bedre!

mcb2001 vil du oprette et svar, så du kan få dine point?!
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
03. januar 2011 - 14:15 #5
selvfølgelig

og godt du fandt en løsning :-)