Avatar billede madshm Nybegynder
01. november 2010 - 08:28 Der er 3 kommentarer

Tjek om forekomst i database

Hej

Jeg har et søgefelt jeg gerne vil bruge til både til at søge i google maps geocoder OG en tabel i min database. I første omgang skal jeg vide om der er forekomster i min database, hvis ikke søger den google maps.

Jeg har en javascript function der er opbygget således:

function lookup(name) {
        // geocode
        var address = document.getElementById("name").value;
    geocoder.geocode( { 'address': address}, function(results, status) {

        //database
        $.post("test.php", {queryString: ""+name+""}, function(data){

        if(name == ????????????????????????????????????????????????) {
            alert("læs database");
        } else if (status == google.maps.GeocoderStatus.OK) {
        map.setCenter(results[0].geometry.location);
        map.setZoom(12);
        } else {
                alert("failed");
        }
});
}

i mit første IF statement vil jeg gerne finde ud af om der er resultater fra database søgningen. Jeg tænker man kan tjekke en variable i mit test.php dokument?  men hvordan?

På forhånd tak
Avatar billede majbom Novice
01. november 2010 - 08:57 #1
du kan med AJAX kommunikere med et php-script uden reload af siden...
Avatar billede tjens Nybegynder
01. november 2010 - 21:50 #2
Dit test.php dokument kan returnere en enkelt tekstlinie, som bare indeholder nogle få værdier adskilt med et specialtegn.

Eks.: OK#værdiFraName#værdiFraDatabase

Så kan du få fat i værdierne i dit script med følgende
var replys=data.split("#");
if (replys[0]=="OK" {
    alert("databaselæs søgte på " + replys[1] + "\n og fandt " + replys[2];
} else ...
Avatar billede gbjensen65 Nybegynder
02. november 2010 - 18:05 #3
Du skal bruge et ajax kald, her er et eks.

function ajaxDataBase(name){
    var ajaxRequest;  // The variable that makes Ajax possible!

    try{
        // Opera 8.0+, Firefox, Safari
        ajaxRequest = new XMLHttpRequest();
    } catch (e){
        // Internet Explorer Browsers
        try{
            ajaxRequest = new ActiveXObject("Msxml2.XMLHTTP");
        } catch (e) {
            try{
                ajaxRequest = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");
            } catch (e){
                // Something went wrong
                alert("Your browser broke!");
                return false;
            }
    // Create a function that will receive data sent from the server
    ajaxRequest.onreadystatechange = function(){
        if(ajaxRequest.readyState == 4){
            var data=ajaxRequest.responseText.split("<Q>");
            if(data[0]=="OK")
                            alert("Data findes i database" + data[1])
                        else
                            .....

    }
    var queryString = "?name=" + name;
    ajaxRequest.open("GET", "checkname.php" + queryString, true);
    ajaxRequest.send(null);
}

Du kan bruge hvilken som helst seperator i dit svar fra dit php script, jeg har valgt at bruge "<Q>"

I dig php script skal du have et check som f.eks. dette her:

$name=$_GET['name'];
$conn=@mysql_connect("host", "db", "pw");
$slq="SELECT * FROM maps WHERE name='$name'";
$result = mysql_query($sql,$conn) or die(mysql_error());
if (mysql_num_rows($result)>=1)
{
  $map=mysql_fetch_array($result);
  echo("OK<Q>".$map['navn']);
}
else
  echo("NOK<Q>Intet kort");