Avatar billede aero Nybegynder
31. oktober 2010 - 17:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Asp.Net C# Side opsætning

Hej alle

Sidt jeg arbejde lidt med ASP.Net var da 2.0 kom ud og det er jo en del tid siden.

Så har lige nogle spm. ang. side opsætning.

Måden jeg plejede at lave sider på var flg. måde.
Master side ang. design.

Side1.aspx
side2.aspx
osv. osv (bare med de navne de nu skulle have evt. team.aspx)
Så på hver af disse sider havde jeg så SUB's som styrede menu og den tekst der nu skulle vises.

er det fortsat på den måde man gør det idag med ASP.NET 4.0 (3.5)
for selvf. at få så små kb sider som muligt !?
Avatar billede everclear Praktikant
31. oktober 2010 - 18:47 #1
Hvis blot du ønsker at lave almindelige web forms, så er det stadig måden at gøre det på ja:)

Du har dog også mulighed for at benytte MVC, som er en noget anden måde at gribe tingene an på.
Avatar billede aero Nybegynder
31. oktober 2010 - 19:43 #2
har du noget mere info om det !?
Avatar billede Syska Mester
31. oktober 2010 - 19:49 #3
http://www.asp.net/mvc er et godt sted at starte angående MVC.

Men det er en redikalt anderledens måde at lave hjemmeside på. ( hvis du ikke gør det så tit, så ville jeg nok bare blive ved WebForms )

mvh
Avatar billede aero Nybegynder
31. oktober 2010 - 19:55 #4
okay tak for info..og ja det er nok kun 2-3 gange om året.
Avatar billede aero Nybegynder
06. november 2010 - 10:44 #5
vil du smide et svar
Avatar billede Syska Mester
08. november 2010 - 16:18 #6
svar