Avatar billede mega-hawk Nybegynder
31. oktober 2010 - 10:01 Der er 1 løsning

Den rigtige løkke...?

Jeg har nu prøvet stort set alt synes jeg i mit lille program.

Jeg skal have lavet en kode som stopper når den er nået et hvis antal.

Lige pt ser min kode i simpel form ud som noget i stil med dette

select case counter
case < 10
træk et kort
case > 10
stop med at trække kort
end select

men i første træk kan værdien stadig godt være mindre end 10

Så  jeg har brug for noget i stil med

select case counter
case < 10
træk et kort
tjek om værdien.
if counter < 10 then
træk et kort mere
else
case > 10

eller som virker i stil med det.

Har prøvet lidt af hvert uden held. Do loop. Do until. Do while. Select case. If / End if og alt uden held synes jeg.
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
31. oktober 2010 - 11:42 #1
Lukker.

Jeg valgte løsningen at tage en if sætning i en if... ser ikke godt ud med virker.